SCARPERIA, ITALY - SEPTEMBER 12: Charles Leclerc of Monaco and Ferrari looks on in the Paddock before final practice ahead of the F1 Grand Prix of Tuscany at Mugello Circuit on September 12, 2020 in Scarperia, Italy. (Photo by Mario Renzi - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc jobban szeretne jelenleg is az élen küzdeni a Forma-1-ben, de örül, hogy jövőre életbe lép a küszködő csapatokat segítő szabály, ami több munkaórát engedélyez nekik a szélcsatornában. Sebastian Vettel nem érti az életbe lépő előírást.
Története egyik leggyengébb szezonját produkálja a Ferrari a Forma-1-ben, az olasz istálló jelenleg csupán a konstruktőri világbajnokság 6. helyén szerepel, ilyenre eddig csupán 1962-ben, 1969-ben és 1973-ban volt példa, ennél szerényebb eredményt pedig még sohasem szereztek az összetett pontversenyben.
Idén reális esély van arra, hogy a Ferrari csupán az alsóházban zárja a szezont, sőt, még az sem kizárt, hogy a 13 pontnyi hátrányban lévő Alpha Tauri is megelőzi az olasz nagytestvért, ami példátlan mélypont lenne a Ferrari számára. Egy új szabály azonban vigaszt jelenthet nekik: az idei gyengélkedés nyomán jövőre többet dolgozhatnak majd a szélcsatornában.
Az FIA és a Liberty Media a koronavírus apropóján nyomta át a csapatokon az „aerodinamikai ballasztrendszert”, ennek lényege, hogy 2021-től az előző évben jól teljesítő csapatok kevesebbet, a gyengébbek többet dolgozhatnak majd a szélcsatornában, így várhatóan közeledik majd az autók teljesítménye.
A szabály megírásakor feltehetőleg nem a Ferrarit vagy a hozzájuk hasonló gyári istállókat akarták segíteni, Charles Leclerc viszont elmondta, ha már így alakult a Scuderia idei éve, ő örül annak, hogy jövőre az előírások kedveznek nekik.
A szabály célja, hogy egy kissé újra kalibrálja a helyzetet és segítse a küszködő csapatokat, az pedig tény, hogy pillanatnyilag mi küszködünk
– mondta az FIA sajtótájékoztatóján a Nürburgringen. – „Ez bizonyos szempontból nyilvánvalóan segíthet nekünk, de sokkal jobban szeretném, ha már az idei szezon során is előrébb küzdenénk. Most ez van, de remélhetőleg ebből egy kis előnyt kovácsolhatunk, hogy megoldjuk a problémákat, amelyek most küszködést okoznak.”
Csapattársának, Sebastian Vettelnek többször is próbálták elmagyarázni a szabály lényegét, és azt, hogy az idei eredmények alapján a következő naptári évben életbe lépő szabályozás befolyásolja a 2022-es, új előírások szerint épülő autók fejlesztését is, de a 2021-től a Ferrarinál jelenleg jobban álló Aston Martinnál (Racing Pointnál) versenyző pilóta nem értette az összefüggést.
Bizonyos szempontból az a válasz, hogy a Ferrari és az én útjaim az év végén elválnak, ezért a Ferrari bármit is csinál jövőre, az az ő dolguk, már nem az enyém.
„Nem biztos, hogy megértettem a szabályt, de a Ferrarinak nagy csapata van, sok erőforrással és munkaerővel. Az idei év nagyon kemény a számunkra, jövőre [az autóépítés] szabályai nagyrészt rögzítettek, de gondolom, mindenki arra számít, hogy visszavágnak.”