Az FIA 2016-ban döntött úgy, hogy az F1-es induláshoz elengedhetetlen szuperlicenc megszerzéséhez legfeljebb három év alatt összesen 40 pontot kell elérni különböző kategóriákban. Egy adott összetettbeli eredmény értékét a sorozat erőssége, illetve a helyezés határozza meg, 40 pontot, így a kritérium azonnali teljesítését eddig csak a Forma-2-es összetettbeli dobogó, illetve az IndyCar bajnoki cím jelentette. Ezután azonban másként lesz.
Az idén a koronavírus számos problémát okozott az autósportban, rengeteg verseny maradt el, ami jó néhány széria menetrendjét felborította. Ez pedig a szuperlicencpontokat is befolyásolta, ezért az FIA úgy határozott, hogy enyhít a feltételeken.
A szövetség módosította a Nemzetközi Sportkódex erre vonatkozó függelékét, és idén 30 pont is elég lesz ahhoz, hogy egy pilóta jövőre indulhasson az F1-ben.
Így most már az F2-es 4. hely, az IndyCarban szerzett ezüstérem, valamint a Forma-3, a Formula E és a WEC LMP1-as kategóriájának bajnoki címe is azonnali szuperlicencet ér, ha a versenyző a többi feltételnek is megfelel. Emellett a pilótáknak arra is van lehetőségük, hogy az utolsó négy évből a legjobb hármat vegyék figyelembe, azaz ne a legutóbbi három szezon eredménye számítson.
A felsorolt szériák közül utóbbi hárommal azonos elbírálás alá esik a 2018-ban megszüntetett Forma-3-as Európa-bajnokság, aminek utolsó szezonját Mick Schumacher nyerte. A német pilóta így már biztosan megkapja az engedélyt, bár ez valószínűleg előbb-utóbb a régi rendszerben is megtörtént volna, hiszen csupán egy 6. helyre lett volna szüksége, miközben vezeti az összetettet.
A legutóbbi pletykák szerint Michael Schumacher fiát a Haas fogja szerződtetni,
csapattársa pedig az a Nyikita Mazepin lehet, akinek így szintén nem kell tovább aggódnia a szuperlicenc miatt, az orosz pilóta ugyanis 32 pontot gyűjtött az elmúlt két idényben, így pedig nem létfontosságú, hogy elérje a 8 egységet jelentő 7. helyet.
(Jelenleg egyébként a 6. pozíciót foglalja el, 20,5 ponttal megelőzve a 8. Guanyu Zhout.)
Schumacher szinte biztosan, Mazepin pedig elég jó eséllyel megszerzi tehát azt a helyezést, amelyre normál körülmények között szüksége lenne, a Red Bull-junior Cunoda Juki esetében viszont ez már korántsem biztos. A 20 esztendős versenyzőnek alapesetben 5. helyen kellene zárnia az idei szezont, és bár jelenleg a 3. helyen áll, Mazepintől csupán 7 pont választja el, így könnyen hátraeshet. A módosításnak köszönhetően viszont a 6. pozíció is elég lesz, ami további 18 pontnyi mozgásteret ad neki.
A Schumacherhez legközelebb álló Callum Ilottnak sokáig szintén volt esélye a 2021-es F1-es ülésre, de az utóbbi napokban ez jelentősen lecsökkent. Mindenesetre az tény, hogy a brit pilótának a 4. helyett a 8. pozíció is elég ahhoz, hogy egyáltalán felmerüljön a neve.
Azok számára, akik az elmúlt három évet megelőzően rendelkeztek szuperlicenccel, szintén enyhítettek a szabályokon.
Ők ugyanis nem feltétlenül esnek az FIA egyedi elbírálása alá, hanem az is elegendő, ha az elmúlt három évben legalább 100 kilométert teljesítettek egy Forma-1-es szabadedzésen. Ilyen pilóta azonban nincs a láthatáron, hiszen Fernando Alonso csak két évet hagy ki, mielőtt a következő szezonban visszatér a mezőnybe.