Ezúttal sem hozott szerencsét az olasz pálya Max Verstappen számára, a monzai és a mugellói futamhoz hasonlóan az imolai időmérőn is motorhiba hátráltatta. A szerelők megoldották ugyan a gyújtásproblémát, és a holland pilóta végül megszerezte a 3. helyet Valtteri Bottas és Lewis Hamilton mögött, de csatázni nem nagyon tudott velük.
Verstappen hátránya bő fél másodperc lett, ami egy ilyen rövid pályán igen nagy lemaradás, de a Red Bull versenyzőjét nem lepte meg, hogy nem tudott labdába rúgni a konstruktőri világbajnokság várományosa ellen.
Az első Q3-as köröm során a gumik kicsit hidegek voltak, mert egy vonat kellős közepén találtam magam, és nem tudtam jó ritmusba kerülni, elég zavaros volt, hagytam is benne időt."
„Még az utolsó körömön is úgy éreztem, hogy lehetett volna jobb ennél, ha simábban ment volna az időmérő. Nem az igazi, amikor lényegében kihagyjuk a Q3-at, aztán egy másik gumit kell használni.”
„Persze, nem is számítottam arra, hogy legyőzöm [a Mercedeseket] az időmérőn, de reméltem, hogy közelebb jutok és izgalmasabb lesz, viszont elég trükkös napunk volt, és nem igazán találtam meg azt a ritmust, amikor az ember tudja az időmérőn, hogy ha új gumit kap, akkor gyorsulni fog. Én most csak tapogatóztam, hogy gyorsabb lehessek. Kár érte, de így is a 3. lettem, úgyhogy a helyemen vagyok.”
Verstappen idén szinte kibérelte a 3. helyet, de a Mercedesek problémái esetén előfordul, hogy be tud ékelődni közéjük. Az Emilia Romagna Nagydíjon nehézségekre számít. „A hosszú etapok rendben voltak, úgyhogy remélhetőleg hasonló lesz a helyzet holnap is. A csúcssebesség terén is jó pozícióban vagyunk, de nem hiszem, hogy nagyon könnyű lesz előzni.”
A holland versenyző közepes keverékű gumikkal indulhat a szintén sárga jelzésű abroncsokkal készülő Mercedesek ellen, csapattársa, Alexander Albon viszont a 6. helyről lágyakkal kezdhet majd. Albon az időmérőn megpördült, több körét törölték pályaelhagyás miatt, végül mégis elégedetten nyilatkozott.
„Végül is, oké volt, eléggé örülök annak, hogy ekkora a különbség Maxhoz képest – utalt az alig 0,4 másodperces hátrányára. – Nagyon szoros, 1 tizedre voltam a 4. helytől. Innen jó versenyt lehet futni, senki sem tudja, hogy milyen lesz a pálya állapota, papíron erős a gumikopás, úgyhogy meglátjuk” – mondta a thai versenyző, aki kikapott a szintén Honda-motort használó, 4. helyezett Pierre Gasly-tól is.