Mick Schumacher, son of seven-time world champion Michael Schumacher, sits at an Alfa Romeo Racing F1 car at the in-season test at the Sakhir circuit in the desert south of the Bahraini capital Manama, on April 3, 2019. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Olasz sajtóértesülés szerint elképzelhető, hogy Mick Schumacher jövőre nem az Alfa Romeo pilótája lesz, noha a Forma-1-ben mindenképpen be fog mutatkozni. Amennyiben a 21 esztendős pilóta mégis az Alfánál köt ki, Kimi Räikkönen csapattársa lehet.
Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Mick Schumacher jövőre bemutatkozhat a Forma-1-ben, azt azonban továbbra sem lehet tudni, hogy melyik csapatnál teheti mindezt. Túl nagy választási lehetőség persze nincsen, lévén a Ferrari akadémistájaként csak a maranellóiak motorját használó Alfa Romeo és Haas jöhet szóba, ám a Gazzetta dello Sport újságírója szerint lehet egy csavar a történetben.
Schumacher az Alfa Romeóval már tesztelt az F1-ben Forrás: AFP/Andrej Isakovic
A hétszeres világbajnok fia először tavaly, a Bahreini Nagydíj után rendezett teszten ülhetett aktuális Forma-1-es autóban, amikor egy napon át a Ferrari, egy napon át pedig az Alfa Romeónál tesztelt. A Forma-2-es pontverseny éllovasa a jövő hét végén a Nürburgringen éles körülmények között is az Alfa Romeo volánja mögött foglalhat helyet, kézenfekvőnek tűnhet tehát, hogy jövőre náluk mutatkozzon be. Luigi Perna, a neves olasz sportnapilap újságírója azonban egy új forgatókönyvről számolt be.
„A Ferrarinak joga lesz két pilótáját beültetni az ügyfélcsapataiba a motorszállításhoz kötődő megegyezés részeként.
Elképzelhető, hogy úgy döntenek, Mick Schumacher versenyezzen a Haasnál, függetlenül attól, hogy megnyeri-e az idei Forma-2-es bajnokságot
– írta a Gazzetta dello Sport hasábjain. – A másik, ennél valószínűtlenebb forgatókönyv, hogy a kis Schumi az Alfához kerül Giovinazzi helyére, és Callum Ilott fog vezetni a Haasnál."
A Haas lehet Schumacher első F1-es csapata? Forrás: AFP/Getty Images/Kirill Kudryavtsev
Hogy előbbinél ki lehet Schumacher csapattársa, azt nehéz megmondani, ugyanis a Haas egyik jelenlegi pilótája sem rendelkezik szerződéssel a következő évre. Ugyanez a helyzet az Alfánál is, a neves Forma-1-es újságíró, Roger Benoit azonban a svájci Blick hasábjain arról számolt be, hogy Kimi Räikkönen már közölte Frédéric Vasseur csapatfőnökkel, hogy jövőre is maradna. Ezt az értesülést a 2007-es világbajnok később cáfolta.
Mindhárom Ferrari-junior érdekli az Alfát
Luigi Perna értesüléseivel szembemegy Lawrence Barretto, az F1.com szakírója, akinek Frédéric Vassuer egyértelmű igennel felelt arra a kérdésre, hogy Mick Schumacher, Callum Ilott, valamint előbbi csapattársa, Robert Shwartzman is az Alfa listáján van-e.
„Ezen kívül Antonio Giovinazzi is szerepel a listán. Beszélnünk kell vele arról, hogy mit szeretnénk, és persze arról, hogy a Ferrari mit szeretne. A Ferrarinak három nagyon jó fiatalja van, Shwartzman újoncként nagyon erős, Schumacher és Ilott pedig hozza a teljesítményt. Sokkal jobb ebben a helyzetben lenni és jó pilóták közül választani, mintha nem lenne választási lehetőségünk" – fogalmazott az Alfa Romeo csapatfőnöke.
Barretto saját forrásaira hivatkozva azt állítja, hogy Schumacher a legfőbb esélyes az Alfa második ülésére, de döntést csak az Abu-dzabi Nagydíj után fognak hozni,
ahol Shwartzman is valószínűleg az Alfánál vezethet majd az első szabadedzésen.
Ami Räikkönent illeti, a szakíró szintén úgy tudja, hogy a finn végül a maradás mellett döntött, és az Alfa Romeo is ezt akarta, mivel a jelenlegi helyzetükben nagyon értékes nekik a 41 éves veterán tapasztalata az autó fejlesztésében.
Az 1988-as Európa-bajnokságot Nyugat-Németországban rendezték, és az akkori nyolc város közül idén csak Hannover nem lesz házigazda, helyette Dortmund várja a csapatokat. Továbbá (hiszen idén 24 válogatott szerepel az Eb-n nem 8) az a Lipcse, mely 1988-ban még egy másik ország, az NDK része volt, illetve a fővárosi Hertha stadionja, mely ugyan a város nyugati részében található, de az újraegyesítés előtt sem az NDK-hoz, sem az NSZK-hoz nem tartozott.