A világbajnoki pontversenyt toronymagasan vezető Mercedes tisztában van vele, hogy előnye egyre fogy az erősödő Red Bull-lal szemben. Ennek oka azonban az, hogy a címvédő istálló „már rég abbahagyta" idei autójának a fejlesztését, és teljes mértékben a 2021-es szezonra koncentrál, míg a szezont hagyományosan gyengébben kezdő energiaitalosok folytatják az eddigi években látott sormintát.
Totot Wolffnak, a Mercedes csapatfőnökének az Eifel Nagydíj időmérője után szegezték neki a kérdést a Red Bull utóbbi versenyeken mutatott javuló formájáról. „Látjuk azt a sormintát, hogy a Red Bull a szezonok vége felé felzárkózik. Ez jó a bajnokságnak. Mi azt a stratégiát követjük, amit helyesnek gondolunk. Egyensúlyban tartjuk az ezévi és a következő évre szánt fejlesztéseket, ez pedig a pályán elért eredményekben is megmutatkozik. Ugyanakkor ébernek kell lennünk és el kell fogadnunk, hogy szorosabb lesz a verseny az utolsó néhány futamra" – vetítette előre a Red Bull felzárkózását az osztrák.
Már Wolff időmérő utáni szavai is ezt sugallták, a verseny után kérdésre pedig kerek-perec bevallotta, hogy
a Mercedes már jó ideje nem fejleszti az idei autót, és inkább a jövőre életbe lépő, padlólemezt érintő aerodinamikai változásokra készül.
„Régóta befejeztük már [az idei autó fejlesztését]. A múltban is mindig erre törekedtünk, ez egy alaposan átgondolt döntés, mert nem minden szezonban engedhetjük meg magunknak, hogy korán lezárjuk az azévi autó fejezetét.
A szabályok eléggé jelentősen változnak a következő szezonra, ezért az elmúlt évekhez hasonlóan úgy döntöttünk, hogy átállunk a következő évi autó fejlesztésére.
Ezért is látható a csapat teljesítményében történő változás. Szerintem mindig nagyon erősen kezdjük az évet és a szezon közepe is erős szokott lenni, a végén viszont már az a csapat erős, amelyik folytatja az autó fejlesztését."
Természetesen valamilyen szinten már minden csapat fejleszt 2021-re, az arányok azonban nem elhanyagolhatóak. A Red Bull a Mercedes szerint még jobban koncentrál az idei szezonra náluk, ezért a következő versenyeken még jobban megszorongathatja majd őket Andrew Shovlin, a címvédő istálló vezető versenymérnöke szerint. „A Red Bull az év folyamán közelít hozzánk, az időmérős motorüzemmódok betiltása is egyértelműen egy lépéssel közelebb hozta őket.
Szerintem jelenleg gyorsabban fejlesztenek, mint mi, ez a szezon előrehaladtával pedig egyre inkább érvényes. De hogy őszinte legyek, ezt az elmúlt években is megtapasztaltuk.
Ők általában nem kezdenek olyan erősen, mint mi, de nem tudok most olyan évet mondani, amikor a szezon végére ne kerültek volna velünk egy szintre. Ha ez a trend az idén folytatódni fog, akkor a hátralevő versenyek keményebbek lesznek, nehezebb lesz szombaton megszerezni a pole pozíciót, ennélfogva vasárnap pedig a győzelmet."
Tekintve, hogy a Mercedes már a 17 futamos idei szezon következő, azaz 12. futamán bebiztosíthatja a konstruktőri világbajnoki címet (noha ehhez a Red Bullnak nem szabadna pontot szereznie, miközben a Mercedes kettős győzelmet arat), aligha aggódik különösebben a Red Bull felzárkózása miatt. Helyette dörzsölheti a tenyerét, hiszen minél többet tud fejleszteni már az idén 2021-re, jövőre, a költségplafon bevezetésével annál jobban át tudja majd csoportosítani a korlátozott erőforrásokat a 2022-es, átfogó szabályváltozásokat hozó évre.