Elsőre a legkevésbé sem tűnt valódi biztonsági autót igénylő helyzetnek, Lando Norris 45. körben félreállt McLarenje miatt Michael Masi versenyigazgató mégis pályára küldte a Safety Cart az Eifel Nagydíjon. Mindezt többen értetlenül fogadták, köztük az ekkor a második helyen autózó Max Verstappen is, aki szerint az FIA ismételten a show-t helyezte előtérbe.
Norris kiesésekor a teljes mezőnyben csupán a 10. helyen haladó Kimi Räikkönen és a 11. helyen levő Romain Grosjean között volt egy másodpercnél kisebb a különbség, rajtuk kívül mindenki több másodpercnyire követte az előtte levőt, a második Verstappen és a harmadik Ricciardo között pedig több mint 1 perc volt a differencia, de a holland is 11 másodpercre volt az élen álló Hamiltontól. Egyszóval nem számíthattunk nagy izgalmakra a hátralevő 15 körben.
A Safety Car azonban egy csapásra visszaadta a reményt egy izgalmas fináléhoz, Verstappen szerint pedig egyenesen ez volt a versenyirányítás célja, és csakis emiatt döntöttek a biztonsági autó bevetése mellett.
Szerintem nem volt szükség biztonsági autóra, virtuális biztonsági autóval is meg lehetett volna oldani. Szerintem csak megint izgalmasabbá akarták tenni a versenyt a különbségek miatt"
– nyilatkozta a holland pilóta a futam után.
Michael Masi versenyigazgató azonban tagadta ezt, helyette elmondta, miért kellett a valódi biztonsági autót alkalmazniuk. „Az egyik ok az volt, hogy Lando autója füstölt és kigyulladt, a másik pedig az, hogy
első pillantásra nem voltunk biztosak benne, hogy be tudják tolni a szalagkorlát megnyitásába, mivel az annyira szűk volt.
Így ahelyett, hogy menet közben reagáltunk volna, inkább a biztonsági autó mellett döntöttünk, mert így mindent azonnal meg lehetett oldani. A körülményeket tekintve ez volt a leggyorsabb és legbiztonságosabb cselekedet."
A másik, ami nem tetszett több versenyzőnek, köztük Lewis Hamiltonnak és Sebastian Vettelnek sem, hogy a Safety Car a probléma méretéhez képest rengeteg időt töltött a pályán, a 45. körben jött be, és csak a 49. kör végén engedte ismét útjára a mezőnyt. Ezalatt a nürburgringi hidegben visszahűltek a gumik, a pilóták pedig attól tartottak, hogy az újraindításnál össze-vissza fognak majd csúszkálni.
„Ezen a pályán a hideg miatt ezeket a gumikat fel kell melegítenünk, mivel így eléggé veszélyes volt” – nyilatkozta később Verstappen.
A probléma az volt, hogy három-négy autó végig a Safety Car mögött haladt, a többieket azonban elengedték, így ők fel tudták melegíteni a gumijaikat.
Ez jogosulatlan előnyhöz juttatta őket. Akárhogy is, beszélni fogunk erről, aztán meglátjuk, mi lesz."
Mivel csak az első öt pilóta volt körön belül, tíz autónak vissza kellett vennie a körét, ezalatt pedig ők gyorsabban haladhattak, így a gumijaik is jobban felmelegedtek.
A versenyigazgató ugyanakkor a sportszabályzat alapján járt el, mivel nem volt más választása.
„A sportszabályzat kiköti, hogy minden lekörözött autót el kell engedni – mondta Masi. – A hatodik helytől lefelé tíz autónak vissza kellett vennie a körét, emiatt volt hosszabb a biztonsági autós fázis annál, mint amire számítottunk."