Vágólapra másolva!
Max Verstappen nem ért egyet azzal, hogy az Eifel Nagydíj hajrájában pályára küldték a biztonsági autót. A Red Bull versenyzője szerint csak mesterségesen akarták növelni az izgalmakat ezzel a lépéssel.

Elsőre a legkevésbé sem tűnt valódi biztonsági autót igénylő helyzetnek, Lando Norris 45. körben félreállt McLarenje miatt Michael Masi versenyigazgató mégis pályára küldte a Safety Cart az Eifel Nagydíjon. Mindezt többen értetlenül fogadták, köztük az ekkor a második helyen autózó Max Verstappen is, aki szerint az FIA ismételten a show-t helyezte előtérbe.

Norris kiesésekor a teljes mezőnyben csupán a 10. helyen haladó Kimi Räikkönen és a 11. helyen levő Romain Grosjean között volt egy másodpercnél kisebb a különbség, rajtuk kívül mindenki több másodpercnyire követte az előtte levőt, a második Verstappen és a harmadik Ricciardo között pedig több mint 1 perc volt a differencia, de a holland is 11 másodpercre volt az élen álló Hamiltontól. Egyszóval nem számíthattunk nagy izgalmakra a hátralevő 15 körben.

Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, sisak
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, nézők
Forma-1, Eifel Nagydíj, trófea
Forma-1, Eifel Nagydíj, célegyenes
Forma-1, Eifel Nagydíj, rajt
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alexander Albon, Pierre Gasly
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lando Norris, Sergio Pérez, Valtteri Bottas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing,
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, aramco logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Sebastian Vettel
Forma-1, Eifel Nagydíj, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Charles Leclerc
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nico Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Eifel Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Sebastian Vettel
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Safety Car
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Lando Norris
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Lando Norris, Sergio Pérez
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez, Mercedes, Red Bull, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nico Hülkenberg szurkolói
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, gpcímlap
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Red Bull, Mercedes, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Cyril Abiteboul, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Michael Schumacher sisakja
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Michael Schumacher sisakja
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Michael Schumacher sisakja
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Renault F1 Team, Daniel Ricciardo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher

A Safety Car azonban egy csapásra visszaadta a reményt egy izgalmas fináléhoz, Verstappen szerint pedig egyenesen ez volt a versenyirányítás célja, és csakis emiatt döntöttek a biztonsági autó bevetése mellett.

– nyilatkozta a holland pilóta a futam után.

Michael Masi versenyigazgató azonban tagadta ezt, helyette elmondta, miért kellett a valódi biztonsági autót alkalmazniuk. „Az egyik ok az volt, hogy Lando autója füstölt és kigyulladt, a másik pedig az, hogy

Így ahelyett, hogy menet közben reagáltunk volna, inkább a biztonsági autó mellett döntöttünk, mert így mindent azonnal meg lehetett oldani. A körülményeket tekintve ez volt a leggyorsabb és legbiztonságosabb cselekedet."

Norris füstölgő McLarenje a szalagkorlát megnyitásában Forrás: F1 TV

A másik, ami nem tetszett több versenyzőnek, köztük Lewis Hamiltonnak és Sebastian Vettelnek sem, hogy a Safety Car a probléma méretéhez képest rengeteg időt töltött a pályán, a 45. körben jött be, és csak a 49. kör végén engedte ismét útjára a mezőnyt. Ezalatt a nürburgringi hidegben visszahűltek a gumik, a pilóták pedig attól tartottak, hogy az újraindításnál össze-vissza fognak majd csúszkálni.

„Ezen a pályán a hideg miatt ezeket a gumikat fel kell melegítenünk, mivel így eléggé veszélyes volt” – nyilatkozta később Verstappen.

Ez jogosulatlan előnyhöz juttatta őket. Akárhogy is, beszélni fogunk erről, aztán meglátjuk, mi lesz."

Mivel csak az első öt pilóta volt körön belül, tíz autónak vissza kellett vennie a körét, ezalatt pedig ők gyorsabban haladhattak, így a gumijaik is jobban felmelegedtek.

A versenyigazgató ugyanakkor a sportszabályzat alapján járt el, mivel nem volt más választása.

„A sportszabályzat kiköti, hogy minden lekörözött autót el kell engedni – mondta Masi. – A hatodik helytől lefelé tíz autónak vissza kellett vennie a körét, emiatt volt hosszabb a biztonsági autós fázis annál, mint amire számítottunk."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!