NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 11: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 leads Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault during the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 11, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Éleződik a küzdelem az F1-es konstruktőri világbajnokság 3. helyéért, a dobogóra hajtó McLaren csapatfőnöke az idén gyengélkedő Ferrarit is az ellenfelek közé sorolja.
Már csak három, egymás utáni hétvégéken zajló futam maradt az idei F1-es szezonból, és bár az egyéni és a konstruktőri világbajnok kiléte is eldőlt már, továbbra is nagy csata zajlik a konstruktőri értékelés 3. helyéért.
A jelenlegi 3. helyezett a Racing Point 154 ponttal, de a 149 pontos McLaren bármikor fordíthat, nem lehet még leírni a 136 pontos Renault-t és Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke a 130 pontos Ferrarival is számol még, főleg azután, hogy
a Török Nagydíjon a maranellói istálló szerezte a legtöbb pontot és nagy lépést tett az előttük állók felé.
A gyengén sikerült időmérő után a McLaren is mentette a helyzetet, Carlos Sainz és Lando Norris az 5. és a 8. helyen ért célba, így nem maradtak le vészesen a Sergio Pérez révén 2. helyet szerző Racing Point mögött.
„Nyilvánvalóan nagyszerű számunkra ez az eredmény, mert versenyben tart minket a konstruktőri világbajnokságban, ami jó hír, de ebben a csatában pillanatnyilag biztosan nem a miénk a 3-4. leggyorsabb autó – kommentálta Seidl a fejleményeket. – A Ferrari révén pedig azt is láthattuk, hogy egy jó eredménnyel a küzdelem hirtelen négy csapatra bővül a 3-4-5-6. helyért.”
A Ferrari 50 éve nem szerepelt olyan gyengén, mint az idén, és a török, valamint a bahreini fordulókat otthon töltő Mattia Binotto korábban utalt arra, hogy idén nem számít fellángolásra, elsősorban jövőre harcolnának rendszeresen a dobogós helyekért. Seidl szerint nem aggasztó, hanem várható a Ferrari törökországi formája.
Tudom, hogy milyen forrásokkal rendelkezik egy olyan csapat, mint a Ferrari és mire képesek, ezért nem meglepő, hogy visszavágnak a szezon során
– nyilatkozta a német szakember. – Sohasem becsültük alá a Ferrari erejét. Van két nagyszerű pilótájuk és nyilvánvalóan egy remek csapatuk. Ez a valóság.”
„Egyszerűen az a fontos, hogy magunkra összpontosítsunk és kihozzuk a maximumot a lehetőségeinkből. Versenyképes autónk van, ami nagyszerű előrelépés a tavalyi évhez képest” – utalt arra, hogy eddig 76 ponttal többet szereztek, mint tavaly, az első 14 futam során.
Az utolsó három forduló azért is izgalmasnak ígérkezik, mert három eltérő jellegű pályán zajlik majd a küzdelem. A Bahreini Nagydíj helyszíne jól ismert, a beugró Szahíri Nagydíj még a monzai pályánál is tempósabb lehet, Abu-Dzabi pedig inkább lassú, technikás pálya, ahol mindig nehéz előzni.