Jelen állás szerint hatalmas gondba kerülhet a Red Bull Forma-1-es istállója a 2021-es szezon után, a Honda kiszállásával ugyanis nem marad más versenyképes alternatívájuk arra, hogy 2022-ben is erős motorral rendelkezzenek. Az energiaitalosok egyértelműen azt szeretnék, ha 2022-től befagyasztanák a jelenlegi erőforrások fejlesztését, mert ebben az esetben a Honda szellemi tulajdonának megvásárlásával tovább tudnák működtetni a japánok egységeit. A Renault és a Ferrari azonban ellenáll.
A Honda már több ízben jelezte, hogy nyitott lenne eladni a motorjait a Red Bullnak, amely azokat Milton Keynes-i gyárában képes lenne karban tartani, össze- és szétszerelni, egyszóval mindent elvégezni, ami a működtetésükhöz kell. A fejlesztéshez azonban sem az infrastruktúra, sem az emberek, sem az anyagiak nem állnak a Red Bull rendelkezésére, ezért
ez a lehetőség csak akkor lenne működőképes, ha 2021 végén befagyasztanák a jelenlegi motorok fejlesztését. Ebbe a Ferrari és a Renault azonban nem hajlandó belemenni.
„Teljes mértékben a motorfejlesztés befagyasztása ellen vagyunk. Az ilyesmi nem összeegyeztethető a Forma-1 szellemiségével, ráadásul a fejlesztések már így is korlátozva vannak" – nyilatkozta Louis Camilleri, a Ferrari vezérigazgatója a Gazzetta dello Sportnak. Az olaszok esetében érthető az ellenállás, hiszen a motorbotrány után óriásit esett vissza a motorjuk teljesítménye, és bár 2021-re új erőforrással készülnek, a korábbi szintre ennél vélhetően több időbe fog telni visszajutniuk.
„Hat hónappal ezelőtt mi is hasonlót kértünk, de a Red Bull és a Honda ellenezte. Mi elfogadtuk ezt. Most viszont nem akarunk leállni, mert az erőforrás további fejlesztése fontos a számunkra, úgyhogy nem fogadjuk el ezt a javaslatot." Ezek már Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnökének szavai, akinek Fernando Alonso visszatérésével nem is lehet más a célja, mint a világbajnoki cím. Erre pedig csak akkor lehet esély, ha a Renault közelebb kerül a Mercdeshez a motorteljesítmény terén.
Ezzel szemben a Mercedes hajlandó lenne belemenni a fejlesztések leállításába, ami nem csoda, hiszen ez az erőforrások terén meglévő előnyét is konzerválná. „Megértem, hogy nem akarnak költekezési háborúba kezdeni a motorfejlesztéssel. Ez egy ésszerű javaslat, amit szeretnék támogatni” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Red Bull kéréséről.
A Red Bull borzasztóan fontos márka a Forma-1-nek, nekünk pedig mindent meg kell tennünk, hogy a Forma-1-ben tartsuk a két csapatukat és segítsünk nekik megtartani egy tulajdonképpeni gyári státuszt."
Wolff úgy véli, hogy a Red Bull sikeres lehet a Honda szellemi tulajdonának átvételével, mivel szerinte a japánok jó irányba tartanak a motorjukkal, és jövőre még mindent bele fognak adni, hogy harcban legyenek a világbajnoki címekért. Ez azonban csak a fejlesztések befagyasztásával lenne lehetséges.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az FIA-tól és a sportág jogtulajdonosától várja, hogy lépjen,
mivel „bűn lenne ezeket a motorokat valamilyen japán raktár polcaira tenni."
Amennyiben azonban mégsem történik meg a fejlesztések befagyasztása, a Red Bull vagy kiszáll, vagy kénytelen lesz ismét a Renault-tól motort vásárolni. Ezt láthatóan mindkét fél igyekszik elkerülni. Horner szerint a franciák „nem igazán akarnak motort szállítani nekünk", míg Abiteboul szerint ők a Red Bull sokadik terve csupán, noha ezzel együtt hangsúlyozta, hogy tisztában vannak a szabályban foglalt kötelezettségeikkel, azaz ha arra kérik őket, akkor kénytelen-kelletlen, de fognak motort adni korábbi partnerüknek.