IMOLA, ITALY - OCTOBER 30: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari talks in the Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on October 30, 2020 in Imola, Italy. (Photo by Mark Sutton - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Cikinek nevezte Sebastian Vettel, hogy a Forma-1-ben a lekörözöttek kénytelenek ténylegesen visszavenni a köreiket a biztonsági autós fázisok végén, de a versenyigazgató szerint a német pilóta javaslatát korábban már elvetették a csapatok.
Egyszerűnek tűnő megoldást javasolt Sebastian Vettel az imolai futamon felmerült problémára, ami akkor alakult ki, amikor a versenyigazgató engedélyt adott a lekörözött autóknak, hogy a szabályoknak megfelelően visszavegyék a körhátrányukat, ebből azonban balesetveszélyes helyzet alakult ki, mert a pályán még zajlott a műszaki mentés és sportbírók is tartózkodtak az aszfaltcsíkon.
Ez normális esetben már akkor történik, amikor már befejeződött a veszély elhárítása, Imolában viszont már közeledett a verseny vége, ezért Michael Masi versenyigazgató még a mentés közben megadta az engedélyt.
Több pilóta is felgyorsított, hogy előzzenek és felzárkózzanak a mezőny végére, ezzel veszélybe sodorva a sportbírókat.
Az esetből felháborodás lett, de Sebastian Vettel úgy vélte, az egész elkerülhető lenne volna, ha bevezetnék, hogy ilyenkor a lekörözötteknek ne kelljen ténylegesen visszavenni a köreiket, hanem szoftveres megoldással módosítanának a sorrenden. Masi azonban elárulta, több aggály is felmerült ezzel kapcsolatban.
„Úgy tudom, ezt már sok évvel ezelőtt megvizsgálták, amikor bevezették ezt a szabályt – nyilatkozta az ausztrál szakember. –
Arról tájékoztattak, hogy az akkori megbeszéléseken nem támogatták ezt.
Ha csak úgymond szoftveres változás történik, felmerülhet különböző [mértékű] gumikopás és üzemanyag-fogyasztás és további következmények, amelyek általános értelemben sportszakmai árnyoldalak” – utalt arra, hogy előnybe kerülhetnének azok az autók, amelyek az ellenfeleknél ténylegesen kevesebb kört tesznek meg.
Masi ennek ellenére elmondta, Imola óta változtattak az ilyen helyzetek kezelésekor alkalmazandó folyamataikon, és a csapatmenedzserek, valamint a pilóták „teljesen támogatták” az ötleteket.
Ez a téma a sportszakmai tanácsadó bizottság napirendjén van,
ez a csoport az FIA-t, az F1-et és az összes csapatmenedzsert képviseli. Meg fogjuk vizsgálni, hogy milyen pozitívumok, negatívumok és nem várt következmények vannak, mert az elmúlt évek során úgy találtuk, hogy szabályozói szempontból a kapkodó reakciók nem várt következményekkel is járnak. A csoport tagjai közösen megvitatják ezt és minden permutációt megvizsgálunk.”