A Török Nagydíj időmérőjén látott jelenetek továbbra is témát szolgáltat az F1-ben. A Q2-t ugyanis úgy indították el, hogy a 8-as kanyar bukóterében egy munkagép még mentette Nicholas Latifi autóját, ami hatalmas felháborodást keltett mind a közvéleményben, mind a pilóták körében.
Az események Jules Bianchi 2014-es, később halálosnak bizonyuló balesetét idézték, így nem meglepő, hogy Sebastian Vettel szerint a versenyirányítás elfogadhatatlan döntést hozott. Michael Masi versenyigazgató azzal érvelt, hogy őket úgy tájékoztatták, hogy a gép már nem lesz ott, mire a mezőny odaér, és a pilóták amúgy is kivezető körön voltak, tehát lassan mentek. Kimi Räikkönen szerint azonban nyilvánvaló volt, hogy ők előbb érnek oda, és az ausztrál szakember másik érvét is megcáfolta.
„Amikor átmentünk a 8-as kanyaron, sárga zászló volt, vagy valami, amitől azt várták, hogy lelassítsunk – nyilatkozta a Bahreini Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján. – Ilyen körülmények között, főleg ennyire csúszós pályán viszont ez nem számít, mert az ember lassú tempóban is elveszítheti az autót. Ez messze volt az ideálistól. Szerintem jobb lett volna, ha megvárják, amíg a kocsit elviszik onnan, és tiszta lesz a bukótér, mert mi le tudunk lassítani, de a sebességünk még akkor is 120 kilométer per óra körül van, és amikor valaki ilyen helyzetben elveszti az irányítást, egyáltalán nem képes befolyásolni, hogy hol köt ki.”
Az Alfa Romeo pilótája hozzátette, szerinte nem szabadott volna meghozni egy ennyire rizikós döntést. „Ez csupán a kivezető kör volt, de várhattunk volna még három percet, és akkor nem vállalunk semmilyen kockázatot. Persze tisztában vagyok vele, hogy ez nem a mi döntésünk, mi csak kimegyünk, amikor a bokszutca kinyit, és megpróbáljuk a lehető legjobbat nyújtani.”
A történtekkel kapcsolatban Romain Grosjean is megszólalt. A Vettel és Alexander Wurz mellett szintén a GPDA, azaz a versenyzői szakszervezet vezetőjeként is tevékenykedő francia pilóta úgy véli, a mezőny tagjai között nincs vita ebben a témában.
„Volt némi utózöngéje [az esetnek], szerintem lesz róla szó a versenyzői eligazításon – jelentette ki. – Szerintem ezzel mindenki egyetért, és mindannyian azt akarjuk, hogy ez soha ne történjen meg még egyszer.”
Könnyen lehet, hogy Michael Masi ezt a hétvégét sem ússza meg kritikák nélkül. A Bahreini Nagydíjon ugyanis a sportfelügyelők szigorúan ellenőrzik a 4-es kanyart, és ha valaki kiszélesíti a pályát, akkor automatikusan elveszik a körét. Az első szabadedzésen ez 17 alkalommal fordult elő.
Ebből lett elege Danyiil Kvjatnak, akivel versenymérnöke közölte a gyakorlás közepén, hogy legutóbbi körét törölték. Az Alpha Tauri versenyzője ingerülten válaszolt, és rádióban kérte meg a versenyigazgatót, hogy változtassanak a szabályokon.