Nem sokan mondhatják el magukról, hogy vezethették édesapjuk korábbi vb-győztes Forma-1-es autóját. A jövőre várhatóan a királykategóriában debütáló Mick Schumacher ezt azonban már több ízben is megtehette, miután a 2017-es Belga Nagydíjon édesapja 1994-es Benettonjába, a tavalyi Német Nagydíjon és az idei Toszkán Nagydíjon pedig 2004-es Ferrarijába pattant be. Utóbbival szerzett élményeiről osztott meg most részleteket a Ferrari versenyzői akadémiájának közösségi oldalán.
Mick a mugellói futam előtt, a Ferrari 1000. versenyének alkalmából kapta meg ismét a lehetőséget, hogy elvigye pár körre az F2004-es gépet, amellyel Michael Schumacher hetedik, egyben utolsó világbajnoki címét nyerte.
Nagyon érzelmes volt vezetni ezt az autót, hiszen az édesapám is ezt a kocsit vezette, ráadásul az ő ülését használtam, ami még különlegesebbé tette az élményt.
Erre a különleges hétvégére különleges sisakfestést is használtam. Úgy döntöttem, hogy szakítok a fele-fele dizájnnal és különleges gesztusként teljes mértékben apa 2004-es festését használom – utalt arra, hogy korábban a sisak egyik fele az ő, másik fele édesapja festését tükrözte. – Úgy gondoltam, hogy ez még érzelmesebbé teszi azt az eseményt, ami már így is eléggé az volt. Nem csak nekem, hanem szerintem a legtöbb szerelőnek is érzelmes volt, mivel néhányuk édesapám autóján is dolgozott 2004-ben."
Mugellóban szikrázó napsütés és száraz aszfalt fogadta a Forma-2 éllovasát, így először tapasztalhatta meg igazán a maga idejében legyőzhetetlennek számító, 18 futamból 15-öt megnyerő F2004-es erejét. „Hockenheimben is vezettem már, de Mugellóban sokkal jobb idő volt, míg Hockenheimben hideg volt és esett.
Egy olyan gyors pályán, mint a mugellói, más volt vezetni ezt a kocsit. Annyira gyorsan reagált mind a lassú kanyarokban, mind az irányváltásoknál, és még ma is annyira jól tapad, ami nagyon jó érzés volt.
Köszönettel tartozom a Ferrarinak, hogy ismét vezethettem ezt a fenevadat, jól szórakoztam és sokat is tanultam közben."
Noha a 16 évvel korábbi, még V10-es motorral szerelt kocsi összetettségben a nyomába sem érhet a mai bonyolult hibrid autóknak, azért annak a kormánya és vezetőfülkéje is tele volt zsúfolva gombokkal és kapcsolókkal, amelyek funkcióit természetesen Micknek is meg kellett tanulnia.
„Nagyon átfogó oktatásban volt részem Hockenheimben, minden folyamatot végigvettünk, hogy minden eshetőségre fel legyek készülve. Mugellóban csak röviden átvettük ezeket, mert a legtöbb dologra emlékeztem. Olyan dolgokat beszéltünk meg, mint például a kipörgésgátló használata, hogy milyen állásban használhatom, hogy ne tegyek kárt az autóban vagy a motorban, amit a legkevésbé sem akartam. Azonnal újra otthon éreztem magam az autóban, már alig várom, hogy ismét vezethessem."