Noha az Alfa Romeo jövő évi pilótapárosának bejelentése előtt már szinte biztosra lehetett venni, hogy Mick Schumacher jövőre nem a hinwili istállóban mutatkozik be a Forma-1-ben, korábban sokan úgy vélték, hogy a hétszeres világbajnok fia 2021-ben Kimi Räikkönen csapattársa lesz. Ehelyett a Forma-2-es pontverseny éllovasa nagy valószínűséggel a Haasnál köt ki az F1-es versenyzői tapasztalattal szintén nem rendelkező Nyikita Mazepinnel együtt. Az amerikai istálló csapatfőnöke tisztában van vele, hogy van kockázata két újonc szerződtetésének.
A Haas a Portugál Nagydíj előtt bejelentette, hogy Romain Grosjeannal és Kevin Magnussennel sem hosszabbít 2021-re, jövő évi párosáról azonban nem árult el semmit. Egybehangzó sajtóértesülések szerint azonban Schumacher és Mazepin érkezik, két olyan versenyző, akiknek nincs Forma-1-es versenytapasztalata, noha mindketten teszteltek már F1-es autót.
Günther Steiner csapatfőnök szerint egyértelműen kockázatos lenne két újonc szerződtetése, ugyanakkor előnyei is lennének egy ilyen lépésnek.
„Még nem döntöttünk arról, hogy két újonccal állunk-e fel, de elmondhatom, hogy mit gondolok erről az eshetőségről – nyilatkozta az olasz csapatfőnök. – Megvitattuk az ebben rejlő kockázatot és lehetőségeket is.
Nyilván van kockázata két újonc szerepeltetésének, mivel nincs mellettük egy tapasztalt pilóta, aki ránézzen az adatokra és hasonlókra. Egymás között kell rájönniük, hogy mi a helyzet az autóval, ebben pedig benne van, hogy valami félresiklik."
„Ami mellette szól, hogy olyan irányba terelheted őket, amilyenbe akarod, és a csapattal együtt növekedhetnek. Az, hogy még soha nem volt ilyen, nem jelenti, hogy ne működhetne. Persze benne van a kockázat, hogy nem fog, nem akarok nem tudomást venni erről a forgatókönyvről sem."
A Steiner által említettek miatt Mick Schumacher számára mindenképp előnyösebb lett volna, ha az idei szezonban az F1 történetének legtapasztaltabb pilótájává váló Kimi Räikkönen mellett tanulhatott volna bele a sportágba, és persze Mazepinről is elmondható, hogy a tanulását felgyorsíthatná, ha mondjuk Sergio Pérezt vagy Nico Hülkenberget szerződtetné a Haas a másik ülésbe.
Az amerikai istálló pilótaválasztását az utóbbi években egyébként számos kritika érte, sokan ugyanis nem értették, hogy miért tartották meg öt szezonon át a jó napjain hihetetlenül gyors, de rengeteget hibázó Romain Grosjeant. Steiner ezzel kapcsolatban elmondta, hogy eddig is a saját útjukat járták, és ezután is ezt fogják tenni.
„Egy pár dolgot másként csináltunk, mint a többiek. Néhány éve azt kérdezték, hogy miért tartjuk meg Romaint ennyi ideig, mivel más nem szavazott ilyen hosszú időre bizalmat egy pilótának. Nekünk azonban nem kell azt csinálnunk, amit másoknak. Azt fogjuk tenni, amit helyesnek gondolunk, és minket fognak megítélni az alapján, hogy bevált-e, nem mást.
Vállaljuk a kockázatot és az ezzel járó lehetőséget, úgyhogy ha végül két újonc mellett döntünk, az átgondolt döntés lesz.
Tudjuk, hogy mi szól ez ellen és e mellett. Meg fogunk birkózni a helyzettel, ha végül ezt választjuk."