A televíziós közvetítésből kimaradt, de az F1 TV segítségével a versenyzők fedélzeti kamerájából jól láthatóak az Emilia Romagna Nagydíj messze legveszélyesebb jelenetei, amelyeket egy Reddit-felhasználó szúrt ki. A felvételeken az látható, ahogy többen is nagy sebességgel haladva, Lance Stroll pedig közel versenytempóban száguld el a még a George Russell összetört Williamsének darabjait takarító pályamunkások mellett, akik közül többen is nemhogy a pálya mellett, hanem magán az aszfaltcsíkon állnak.
A Max Verstappen kiesése miatt a pályára hajtó biztonsági autó George Russell Safety Car mögüli kicsúszását követően a versenyirányítás utasítására az 55. körben, az ilyenkor szokásos módon elengedte a lekörözött versenyzőket, hogy azok egy teljes kört szinte versenytempóban megtéve beállhassanak a sor végére. Igen ám, de a nyolcas kanyar (Piratella) előtt továbbra is dupla sárga zászlós jelzés volt érvényben, mivel a nyolcas és kilences (Acque Minerali) kanyar közötti szakaszon a pályamunkások még mindig a törmelékek eltakarításával foglalatoskodtak.
Akadt azonban, aki ezt figyelmen kívül hagyva szinte versenytempóban száguldott el mellettük.
A körüket visszavevő lekörözöttek közül Kimi Räikkönen ért először a helyszínre. A 2007-es világbajnok fedélzeti kamerájából pedig jól látható, hogy már a nyolcas kanyar előtt elveszi a gázt és lassít, majd komótosan elcsordogál a munkások mellett. A közvetlenül mögötte haladó csapattársa ugyanígy tett.
A következő helyszínre érkező páros Nicholas Latifi és Romain Grosjean kettőse volt. Ők már tempósabban érkeztek, Grosjeannak a mérnöke pedig figyelmeztetett is, hogy dupla sárga zászlós jelzés van érvényben az említett szakaszon, a francia azonban csak az utolsó pillanatban, a pályamunkásokat meglátva lassított le, majd rádión közölte, hogy „Egy kicsit veszélyes, hogy dolgoznak a pályán."
A következő érkező a mezőny utolérése miatt szintén igen nagy sebességgel közlekedő Vettel volt, akinek versenymérnöke nem szólt a dupla sárga zászlóról, így a négyszeres világbajnok jól hallhatóan rálépett a gázra a nyolcas kanyar kijáratánál (noha ekkor jobb oldalon jól kivehető a dupla sárga jelzést mutató led panel), hogy aztán hirtelen fékezzen, amikor a bukkanón áthajtva észreveszi a pályán dolgozókat. Ő már ingerültebben szólt a rádióba Grosjeannál.
Szóljatok, hogy figyeljenek, mert pályamunkások vannak a pályán. Nagyon-nagyon veszélyes, mondjátok meg nekik, hogy húzzanak el onnan, el a pályáról."
Az utolsó versenyző, aki lekörözöttként elhaladt baleset helyszínén, Lance Stroll volt. A felvételek alapján kijelenthető, hogy mindenki közül a kanadai pilóta volt a legfigyelmetlenebb, mivel ő még fel is váltott hetedik fokozatba, miközben már látta a pályamunkásokat, majd csak alig hallhatóan elemelte a lábát a gázról és nagy tempóval elszáguldott mellettük.
Az egyikük ráadásul nem sokkal azelőtt még a pálya közepén sepregetett, és csak pillanatokkal azelőtt ment arrébb, hogy a Racing Point odaért.
Figyelembe véve, hogy a dupla sárga zászlós jelzés azt jelenti, hogy az érkező versenyzőnek fel kell készülnie, hogy adott esetben akár meg is kell állnia, ez igen nagy felelőtlenség volt Strolltól, akit csak a szerencse óvott meg attól, hogy ne történjen nagyobb baj sem vele, sem valamelyik pályamunkással.
Hogy lássuk, milyen veszélyei lehetnek annak, ha valaki túl nagy tempóval közlekedik sárga zászlós jelzés alatt, ahhoz nem kell messzebbre menni Jules Bianchi 2014-es szuzukai tragédiájánál, vagy a sokkal inkább ide illő, 1977-es Dél-Afrikai Nagydíjon történt halálesetnél, amikor a versenytempóval érkező Tom Pryce a célegyenesben úgy ütött el egy pályán a kezében poroltóval átszaladó, a bukkanó által az érkező versenyző elől kitakart pályabírót, hogy ő maga is belehalt.
Kétségtelen, hogy a versenyzőknek egytől egyig lassítania kellett volna a sárga zászlós jelzésnél, annak észrevétele azonban a szokottnál nehezebb lehetett,
mivel a Safety Car miatt az egész pályán sárgán villogtak a fényjelzést adó panelek, így kevésbé lehetett feltűnő, hogy az adott szakaszon kicsit másként teszik ez. A rádióban egyedül Grosjean és Giovinazzi kapott figyelmeztetést.
Az is a pilóták védelmében szól, hogy általában csak olyankor teszik lehetővé a lekörözötteknek, hogy visszavegyék a körüket, amikor már minden törmeléket eltakarítottak, ezek a versenyzők ilyenkor ugyanis azon igyekeznek, hogy az újraindítás előtt utolérjék a mezőny végét (Strollnak szólt is a mérnöke, hogy nyomja neki), ezért nem is számítanak arra, hogy valahol lassítaniuk kell.