Vágólapra másolva!
Másként is festhetett volna az Emilia Romagna Nagydíj dobogója, ha a Racing Point-istálló nem követ el taktikai baklövést a futam hajrájában. Sergio Pérez szerint még rosszabb, hogy ezzel legnagyobb ellenfelüknek ajándékozták oda a harmadik helyet.

Nem az imolai volt az első alkalom, hogy a Racing Pointnak nem sikerült kihasználnia az autójában rejlő potenciált és a csapat a taktikai döntése vagy döntései miatt esett el a jobb eredmény elérésétől. Egy ideig úgy tűnt, hogy az Emilia Romagna Nagydíjat a 11. helyről kezdő Sergio Pérez a bravúros 4. helyen fog célba érni, mindezt egy olyan pályán, ahol rendkívül nehéz előzni. Max Verstappen kiesésével aztán megnyílt az út a mexikói előtt, hogy megszerezze pályafutása kilencedik dobogós helyezését, de a csapat rossz döntése miatt végül lecsúszott erről.

Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, trófea
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, trófea
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Jamamoto Maszasi, Honda
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pierre Gasly, Helmut Marko, Red Bull Racing
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lando Norris, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Alexander Albon
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Charles Leclerc
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Valtteri Bottas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Alexander Albon, Sergio Pérez
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, gpcímlap
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Mercedes, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Danyiil Kvjat, Franz Tost, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Danyiil Kvjat, Franz Tost, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Toto Wolff, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Valtteri Bottas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, John Elkann, Scuderia Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Michael Italiano, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Alex Albon, Red Bull

A futamot a közepes keverékű gumin kezdő pilóta jól rajtolt, majd egy elnyújtott első etapnak köszönhetően sikerült hat autót átugrania, és egyszer csak a negyedik helyen találta magát az élen álló Hamilton, Verstappen, Bottas trió mögött. Akkor is ott autózott – nyolc másodperccel az ötödik helyen haladó Ricciardo előtt – amikor Verstappen kiesése miatt pályára küldték a biztonsági autót. Ezután a Racing Point több másik csapathoz hasonlóan úgy döntött, hogy kihívja pilótáját a lágy gumikért.

Pérez ezzel két pozíciót veszített és visszaesett a kint maradó Ricciardo és Albon mögé, akik használt kemény keveréken várták az újraindítást. A mexikói azonban ahelyett, hogy őket tudta volna támadni, amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát, a szintén lágy gumikon rohamozó Danyiil Kvjat áldozatául esett, majd Albon megpördülése után, Leclerc mögé beszorulva a hatodik helyen ért célba.

Utólag visszatekintve egyértelmű, hogy a csapat nem jól döntött, hiszen Péreznek a harmadik helyen haladva 10 körrel frissebbek voltak a kemény gumijai,

mint a mögötte levő Ricciardónak, az ausztrál mégis meg tudta őrizni a pozícióját a lágy gumin támadó Kvjattal szemben. „Nem tudom, megnézve szerintem nem volt értelme a kerékcserének, nagyon későn hívtak ki – nyilatkozta keserűen Pérez, aki már a levezető körben közölte a csapattal, hogy „sikerült eldobni egy újabb dobogós helyet". – Ugyanakkor a verseny után mindig könnyű megmondani, hogy mi lett volna a jó döntés. Elképesztően nehéz volt ma előzni. A csapattal még nem beszéltem, de kell lennie valamilyen magyarázatnak a kerékcserére.

Egy csapat vagyunk, együtt nyerünk és veszítünk, de visszatekintve ez a rossz döntés volt."

Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, trófea
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, trófea
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Jamamoto Maszasi, Honda
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pierre Gasly, Helmut Marko, Red Bull Racing
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lando Norris, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Alexander Albon
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Charles Leclerc
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Valtteri Bottas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Alexander Albon, Sergio Pérez
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, gpcímlap
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Mercedes, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Danyiil Kvjat, Franz Tost, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Danyiil Kvjat, Franz Tost, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Toto Wolff, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Valtteri Bottas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, John Elkann, Scuderia Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Michael Italiano, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Alex Albon, Red Bull

Még érzékenyebben érintheti a Racing Pointot a dobogó elszalasztása annak tükrében, hogy

Ricciardo harmadik helye és a McLaren kettős pontszerzése két hellyel hátrébb lökte őket a pontversenyben, ahol a harmadikról az ötödik helyre estek vissza.

„A negatívumok mellett pozitívumok is voltak, az első etap óriási volt, nagyszerű stratégiával és döntésekkel a csapattól. Mi hoztuk magunkat olyan helyzetbe, hogy a dobogón végezhessünk. De ezzel együtt fáj, már csak azért is, mert tulajdonképpen odaajándékoztuk a dobogót a legnagyobb bajnoki riválisunknak" – mondta Pérez.

A harmadik helyet megöröklő Ricciardo is meglepődve látta, hogy a Racing Point nem a megszerzett pozíciót védi, hanem az előzési nehézségek ellenére arra játszik, hogy Pérez a lágyakon vissza fogja tudni szerezni a helyét.

– nyilatkozta az ausztrál. – Nyilván a sisak alatt mosolyogtam, mert úgy voltam vele, hogy nos, »ezzel odaadták nekem a harmadik helyet.« Tudtam, hogy a kemény gumikkal nehéz lesz tartani a lépést a többiekkel az újraindításnál, de boldogan harcoltam meg a helyért a verseny végéig, mivel a pályán elfoglalt helyezés nagyon fontos itt. Úgy voltam vele, hogy ha visszajön és megelőz, akkor is ugyanott leszek, ahol voltam. Egyértelműen megérte a kockázatot, hogy nem cseréltünk kereket, a végén pedig mindez kifizetődött."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!