„A váz és a motor úgy tűnik, rendben van, ez nem a versenyre szánt sebességváltója, de így is mozgalmas estéje lesz a srácoknak – nyilatkozta Horner a Sky Sports műsorában. – Nehéz pénzügyileg felbecsülni [a kárt], de jelentős összeg, mert nekicsapta az autót a korlátnak. Három, ha nem négy oldala is összetört, az első és a hátsó szárny, valamint az orrkúp is. Jelentős tétel.”
Miközben a Red Bullnak ez elsősorban pénzügyileg okoz fejfájást, Albonnak azért nem jön jól a hiba, mert továbbra sincs biztosítva a helye a csapatnál. Horner és a menedzsment többi tagja szokatlanul megengedő Albon szereplése láttán, most is megpróbált pozitívumokat találni versenyzője eredményeiben.
„Isztambulban és eddig ezen a hétvégén is egyre jobban és jobban összeért az autójával – mondta. – A visszajelzései nagyon összhangban vannak azzal, amit Max [Verstappentől] kapunk, nagy kár, hogy most balesete volt” – nyilatkozta a brit szakember, aki rámutatott, hogy Albon holnap is hátrányban lesz, mert kevesebb tapasztalatot szerzett a gumikkal.
Kevesebb is elég lett volna
Balesetek bármikor előfordulhatnak a Forma-1-ben, de ezen a szinten általában nem értékelik, ha egy pilóta egy tét nélküli szabadedzésen összetöri az autóját. Albon a tréning után azt mondta, bukott már párszor, ezért nem rázta meg az eset, de elismerte, hogy óvatosabb is lehetett volna.
„Egy kissé meglepett a gyenge tapadás. Előfordul az ilyen. Elég nehéz volt, kellemetlen szög, és az ilyen balesetek nem mókásak, de minden rendben van. Elvettem a lábam a pedálról, de nem eléggé. Amikor az egyik kerék a műfűre fut a másik pedig tapad, akkor történnek ilyen bukások.”