Egyre nagyobb a felzúdulás az F1-es csapatok és pilóták körében amiatt, hogy a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj utáni fiatal pilóták tesztjén az FIA külön engedélye miatt már nem csak olyanok fognak részt venni, akik nem indultak pályafutásuk során kettőnél több Forma-1-es nagydíjon.
A leginkább a jövőre visszatérő Fernando Alonso szerepeltetése szúrja a riválisok szemét, de nem csak a spanyol kap lehetőséget, hanem az eredeti kritériumoknak szintén nem megfelelő Sebastien Buemi és Robert Kubica is. Előbbi 55, utóbbi 97 nagydíjon vett részt, mégis tesztelhetnek majd, ami szintén szembemegy a teszt eredeti céljával. Éppen ezért a Ferrari szeretné elérni, hogy az FIA további engedményeket adjon.
A szövetség azzal az újabb kitétellel tette lehetővé, hogy Alonso teszteljen a Renault-nál, hogy engedélyezték olyan, kettőnél több F1-es futamon részt vett pilóták szerepeltetését is, akik az idén nem indultak versenyen. A korábban a Toro Rossónál versenyző Buemi a Red Bull tartalékjaként így a bikásoknál, a lengyel veterán az Alfa Romeo tartalékjaként pedig a hinwilieknél fog vezetni.
A Ferrari korábban egyértelműen ellenezte, hogy fiatalokon kívül más is autóba ülhessen, miután azonban az FIA érvénybe léptette a kitételeket,
a Scuderia szeretné elérni, ha tovább enyhítenének, és a következő szezonra másik istállóhoz szerződő versenyzők is tesztlehetőséget kapnának az új csapatukban.
„Ez egy nehéz kérdés. Először is tiszteletben tartjuk, hogy ez a nap a fiatal pilótákról szól. Rengeteg energiát és időt fektetünk a fiataljainkba – nyilatkozta Laurent Mekies, a Ferrar sportigazgatója. – Közülük hárman vagy négyen ott lesznek a teszten, Robert [Shwartzman] a Ferrarival, Mick [Schumacher] a Haasszal, Callum [Ilott] pedig az Alfával. Úgy gondoljuk, hogy ez kellene a prioritása legyen ennek a tesztnek, és mi is erre fektettük a hangsúlyt.
Most azonban különböző tényezők kombinációja miatt, amelyeket nem tisztem véleményezni, néhány versenyző kivételt kapott, beleértve Fernandót, így valószínűleg észszerű lenne kicsit szabadabbá tenni a szabályokat,
hogy akik a jövő évi pilótáikat akarják autóba ültetni, azok megtehessék ezt."
Miután minden istálló két autóval körözhet a december 15-i egynapos teszten, a Ferrarinál a fejlesztőpilóta Antonio Fuoco esne ki, amennyiben Sainz autóba ülhetne, ő azonban inkább a szimulátoros munkája kiegészítéseként, mintsem egy jövőbeni F1-es szereplésre való felkészülésként venne részt a tesztem. A másik autót változatlanul a Ferrari-junior Robert Shwartzman vezetné. „Szerintem a józan ész ezt diktálná. Ez a teszt csak a fiatal pilótáké kellene legyen, de ha bármilyen oknál fogva most abban a helyzetben vagyunk, hogy nem csak az övék lesz, mert ketten, hárman, négyen kivételt kapnak, akkor egy
józan ész diktálta megközelítést kellene alkalmazni. Ebben az esetben pedig természetesen boldogan beültetnénk az autóba Carlost."
Sainz mellett még Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel azok, akik jövőre új csapathoz szerződnek és jelen állás szerint nem lehetnek ott a teszten. Pechükre a McLaren és a Racing Point is már korábban közölte, hogy úgy ahogy van kihagyják a gyakorlást, mert nem tudnak kit autóba ültetni. Kérdés, hogy mit lépnek, ha az FIA enyhít a korlátozáson.
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke szerint Sainz-nak nem kellene megkapnia a lehetőséget a Ferrari tesztelésére, ők pedig továbbra sem szándékoznak a futam után Abu-Dzabiban maradni. Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke egyelőre időt kért a szabályok tanulmányozására, utána pedig meglátja, hogy mit tehetnek, szavaiból azonban az volt leszűrhető, hogy inkább Alonsótól és a többiektől venné el a lehetőséget, mintsem Sebastian Vettel számára biztosítana autót a gyakorláshoz.