Ahogyan azt előzetesen várni lehetett, a bahreini pálya alternatív vonalvezetése annyira rövid, hogy az egyik központi téma a túlságosan nagy forgalom, mivel a 20 autó ha egyszerre van a pályán, nagyon összetorlódik. Ebben az esetben a két autó közötti átlagos távolság alig több 175 méternél, a gyakorlatban viszont ezt nyilván lehetetlen megvalósítani, hiszen nem egyenlően oszlanak el a pályán.
A szabadedzéseken még csak-csak el lehetett kerülni az ilyen jellegű gondokat, de az időmérőn ez már sokkal nagyobb fejfájást okozhat, főleg a Q1 végén. A problémára már Sebastian Vettel és Max Verstappen is felhívta a figyelmet, de utóbbi csapattársa, Alexander Albon sem maradt csendben.
Mivel a szabadedzéseken még megtehettük, az után mentünk ki, hogy a többiek teljesítették saját etapjukat, szóval nem volt annyira nehéz kialakítani a megfelelő távolságot
– nyilatkozta a thai-brit pilóta a második gyakorlás után. – Ugyanakkor a Q1-ben más lesz a helyzet. A gumik miatt le kell lassítanunk, ugyanis vissza kell hűtenünk az abroncsokat, és ez elég veszélyes. A második szektorban rendkívül gyorsan közeledünk egymáshoz, ezért nagyon oda kell figyelnünk, a mérnököknek pedig sok dolguk lesz.”
A thai pilóta hozzátette, azért így is volt pár meleg szituáció, de a mezőnynek egyelőre sikerült elkerülnie a komolyabb bajt. A Red Bull versenyzője kijelentette, természetesen tisztelik egymást, másfelől viszont önzőek, és mindenki igyekszik a megfelelő állapotban tartani a gumikat.
Carlos Sainz szintén felszólalt ezzel kapcsolatban. A spanyol pilóta szerint a jelenlegi helyzeten mindenképpen változtatniuk kell, és a pilóták igyekeznek tenni is ezért. „A versenyzői eligazításon erről is beszélni fogunk. Találnunk kell egy biztonságos megoldást, mert a jelenlegi formájában ez közel van a veszélyesség határához. Van pár olyan ötletünk, amelyet az FIA fontolóra vehetne, remélhetőleg sikerül kidolgoznunk valamit.”
Sainz csapattársa, Lando Norris szintén nem tartja ideálisnak a helyzetet, ugyanakkor ő a kemény elbírálásban hisz. A McLaren versenyzője leszögezte, mindenkinek követnie kellene az előírásokat, de pénteken ez valamiért nem mindig történt meg.
„Mindenkinek be kell tartania [a szabályokat]. A szabadedzéseken adódtak problémák, néhányan nem húzódtak félre. Nem tudom, hogy ennek az volt-e az oka, hogy nem kaptak figyelmeztetést a rádión, vagy hogy nem néztek bele a tükörbe. Ugyanakkor mindannyian pilóták vagyunk, így teljesítenünk kell a kötelességünket. Ha az ember nincs gyorskörön, akkor valószínű, hogy valaki nagy tempóban érkezik mögötte. Szerintem szigorúan kell kezelni az ilyen helyzeteket, mert a [hátul lévő] nem sokat tehet.”
Azt nem tudjuk, hogy a versenyzői eligazításon pontosan mi hangzott el, mindenesetre az FIA kiadott egy közleményt, amelynek értelmében a bokszkijáratnál található második Safety Car-vonaltól a bejáratnál lévő első Safety Car-vonalig tartó utat a versenyzők legfeljebb 1:04 másodperc alatt tehetik meg. Ez a forgalmat önmagában nem csökkenti, de arra talán jó, hogy a mezőny tagjai elkerüljék a nagy tempókülönbségből adódó veszélyes helyzeteket.