Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a Red Bull a 2021-es szezon után is a Honda erőforrásaival folytatja a versenyzést a Forma-1-ben. A vállalat motorsport tanácsadója, Helmut Marko a Servus TV műsorában azt nyilatkozta, 85-90 százalék a megegyezés esélye a japán gyártóval és a Motorsport-Total.com-nak adott interjúban 80-85 százalékra taksálta azt, hogy 2022-től a Forma-1-ben befagyasztják a motorfejlesztéseket.
E két feltétel elengedhetetlennek tűnik ahhoz, hogy valamilyen formában Honda-motorok maradhassanak a Red Bullokban legkésőbb 2026-ig, amikor esedékes az új motorformula bevezetése. Ez gyökeres változást hozhat a világbajnoki címre hajtó csapat számára, ami
középtávon teljesen önálló konstruktőrré válhat, a motorgyártást is beleértve.
„Amennyiben a sugallatok igaznak bizonyulnak és az új motor sokkal egyszerűbb kivitelű lesz, elhagyják az MGU-H-t, innovatív marad, de az éves költség valahol 50 millió [euró] körül lesz, akkor nem okoz majd olyan bonyolult helyzetet, mint a mostani motorok” – nyilatkozta az osztrák veterán. – Ez azt jelenti, hogy egy ilyen motort a Milton Keynesben lévő felszerelésünkkel is kifejleszthetünk.”
Marko a riporter kérdésére megerősítette, hogy ez saját motor építését jelenteni. „Az még tárgyalás kérdése, hogy egyedül csináljuk vagy együttműködésben” – tette hozzá. Kijelentette, a 2022-es szezontól a Honda-motorok megtartására összpontosítanak, a japán gyártó Milton Keynesben lévő telephelyét viszont nem vennék igénybe.
„Azt tervezzük, hogy a motorok karbantartását a meglévő Red Bull kampuszon végezzük és átalakítunk ehhez egy csarnokot” – mondta Marko.
Az osztrák veterán erre nem tért ki, de lehetséges, hogy a Red Bull tervei szempontjából jól jön a csapatokat (és a közeljövőben várhatóan a pilótákat is) érintő költségplafon 2021-es bevezetése, így a fennmaradó források egy részét a motorfejlesztés felé fordíthatják, ráadásul véget ér az együttműködés az Aston Martinnal is, így a Red Bull mérnökirodájánál is felszabadulnak kapacitások.