BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 06: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 leaves the garage to make his way to the grid before the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 06, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke és Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója is megerősítette, hogy a felek tárgyalnak a japán motorok 2021 utáni használatáról, de sok a tisztázandó részlet az ügyben.
Egy szezon maradt a Honda jelenlegi F1-es szerepléséből, a japán gyártó ősszel úgy döntött, hogy a 2021-es év végén ismét elhagyják a sportágat és a mérnökeiket jövőbemutató technológiák kifejlesztése terén alkalmazzák az utcai járműveik érdekében. A Red Bullnál felmerült, hogy a gyártó formális távozása után is megtartanák a motorokat.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Abu-dzabiban megerősítette, hogy foglalkoznak ezzel a lehetőséggel, de hozzátette: „Nem mondhatok túl sokat arról, hogy miről tárgyalunk, de azt mondanám, hogy a színfalak mögött zajlanak az egyeztetések és pozitívan alakulnak” – árulta el, viszont megjegyezte, hogy a tárgyalások része az is, hogy a felek játszmáznak egymással.
A helyzet összetett, mert maga a technológia is bonyolult, a japánoknak van ugyan a Red Bull gyárához közel, Milton Keynesben egy európai bázisuk, de a munka oroszlánrésze az otthoni központban zajlik.
„Milton Keynesben leginkább az ERS-t fejlesztjük és gyártjuk, a belsőégésű motort a szakurai kutatás-fejlesztési központban készítjük Japánban – nyilatkozta Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója. – Ez mindenképpen egy nagyon bonyolult helyzet, különösen a Honda Forma-1-es részlegénél. A tárgyalások folyamatban vannak, úgyhogy még nem jutottunk dűlőre, de a projektünket érintő minden körülményt meg fogunk vizsgálni.”
A Red Bull hagyományosan csak karosszériát épít a Forma-1-ben, az erőforrásokat eddig mindig más beszállítótól vásárolták, a Honda az első partnerük, ami más ügyfelet nem szolgál ki a Forma-1-ben. Ettől függetlenül a csapatnál nincs kapacitás a motorok karbantartásához, a fejlesztéshez főleg nem, ezért a japán erőforrás elsősorban akkor jöhet szóba, ha az F1-ben befagyasztják a motorfejlesztést.
A Renault egyelőre nem áll kötélnek az ügyben, és ha ez meg is történne, a Red Bullnak valószínűleg akkor is szüksége lenne hondás szakemberekre a folytatáshoz. Tanabe elismerte, ő még nem gondolkodott a váltáson.
„Pillanatnyilag a versenyhétvégére, aztán a 2021-es szezonra összpontosítok – mondta Abu-Dzabiban. – Ha valami felmerül a jövőben, alaposan meg fogom fontolni.”