Változik a Forma-1 sportszabályzata a 2021-es szezontól, az FIA a továbbiakban kevesebb időt hagy arra, hogy megtartsák a valamilyen váratlan esemény miatt elhúzódó nagydíjakat. Az eddigi szabály szerint az első rajttól kezdve maximum 4 óra áll rendelkezésre, hogy értékeljék a futamot, ez jövőre 3 órára csökken.
A futamok a Monacói Nagydíj kivételével 305 km-es távúak, a versenyt magát 2 órás időhatáron belül kell teljesíteni, de az eső áztatta 2011-es Kanadai Nagydíj óta bevezették, hogy a maximum 2 órás futamot 4 órás időtartamon belül le kell zárni, vagyis
nem lehet akármeddig húzni az első vagy a megismételt rajtot. Ez a Sportszabályzat 5.3.b pontja szerint lecsökken három órára.
Az ominózus montreali verseny óta ez mindössze egyszer jelentett volna problémát, a 2016-os Brazil Nagydíj szintén az eső miatt nyúlt el, kétszer is megszakították a futamot, amit végül Lewis Hamilton összesen 3 óra és 1 perc alatt nyert meg.
Idén is közel kerültünk az új időhatárhoz, a Bahreini Nagydíj összesen 2 óra 59 perc alatt ért véget szintén Hamilton győzelmével, miután Romain Grosjean a rajt után a szalagkorlátnak ütközött, az autójával átszakította azt, a Haas lángokba borult, de a kiérkező mentők segítségével a francia pilóta megmenekült.
A helyszínen dolgozó szakemberek eltávolították a szalagkorlát sérült részét és átmeneti, beton elemekkel helyettesítették azt, így másfél órás csúszással, de megrendezték a futamot. A fent említett két verseny eredményét nem befolyásolta volna, ha időhatárral kell megszakítani a futamot, a pilóták teljes pontszámot kapnak, ha az élen álló teljesíti a táv 75 százalékát.
A döntés elsősorban az Ausztrál Nagydíj és a nappal megtartott ázsiai versenyek esetén lehet fontos, ahol világítás híján a naplemente miatt muszáj befejezni időben a futamot, ez biztosíthatja a rendezőknek, hogy a látási viszonyok romlása előtt mindenképpen eredményt hirdetnek.