A Szahíri Nagydíj kihagyása után Lewis Hamilton visszatért a Forma-1 mezőnyébe a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjra, a Mercedes hétszeres világbajnoka az első két szabadedzésen már autóba ülhetett, így lényegében a megszokottak szerint készülhet az idei utolsó futamra.
Hamiltont az első tréning első felében a főfékhenger hibája hátráltatta, 2021-re is teszteltek, a Pirelli új abroncsait is próbálgatták, majd a második szabadedzés végén a kuplung rakoncátlankodott az autóján, ezért úgy érezte, kissé
„zűrös” napja volt, de szerinte a tervezett programjuk nagy részét így is el tudták végezni.
„Ma délelőtt már annak is nagyon-nagyon örültem és hálás voltam, hogy visszatérhettem ide, nyilvánvalóan próbálom erősen lezárni ezt a szezont. Szuper izgatott vagyok, mintha az első napom lenne az iskolában. Egy kicsit nehéz volt visszarázódni az első edzésen, a másodikon még mindig éreztem ezt, de nem vészes” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
„George [Russell] csodálatos munkát végzett, ezt mindenki tudja. Nagyon furcsa volt látni, 27 éve versenyzem és még sohasem hagytam ki futamot. Majd egyszer írok erről egy könyvet, de most csak örülök, hogy visszajöhettem.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy vélte, Hamilton úgy átlendült a betegségen, mintha mi sem történt volna, de megjegyezte, hogy nehéz hét van a pilóta mögött. Az érintett újságírói felvetésre elmondta, lélektani szempontból nem tartja kifejezetten fontosnak, hogy még az idei szezon során visszatért.
„Csak eljöttem és élvezem ezt a hétvégét, azt, amivel foglalkozom. A gyárakban mindenki rengeteget dolgozik, és kiváltság, hogy az idén együtt versenyezhettem velük. Nem érzem, hogy bármit is bizonyítanom kellene, csak jól akarom érezni magam.”
Hamilton elmondta, nem olyannak érezte az autó balanszát, mint amilyen akkor volt, amikor a legutóbb ült benne, próbált ismét hozzászokni, de ebben nem segített neki, hogy az első szabadedzésen 40 percnyi pályaidőt veszített. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke is úgy vélte, nehéz napjuk volt, mert Hamilton autóján a fék, Valtteri Bottasén a gázpedál rakoncátlankodott.
„E két probléma és a piros zászló a végén azt jelentette, hogy közepessel nem tudtunk hosszú etapot menni. Az egykörös tempó terén rendben vagyunk. Nem hoztuk ki a legtöbbet a lágy gumikból, nehéz ezeket optimalizálni” – összegzett Shovlin. –
Nem igazán látjuk, hogy a hosszú etapok terén hol tartunk,
mert csak egy rövid etapot mentünk a kemény gumikon az első edzésen és egyet a másodikon a prototípusokkal, de szerintem mindenkivel egy cipőben járunk, úgyhogy nem feltétlenül vagyunk hátrányban, de a gumikról és a balanszról nincs annyi információnk a futam előtt, amennyi normálisan szokott lenni.”
Hamiltonhoz hasonlóan Bottas is a balanszon javítana, néhol alul-, máshol túlkormányzottságot tapasztalt, és nemtudta megfelelő üzemi hőfokra melegíteni a lágy gumikat. Először túl alacsony, aztán túl magas volt a hőmérséklet.
„A közepes számomra jobb guminak tűnt, de nem tudtunk mindent kihozni a lágyakból. Jól indult az első nap, de körről körre haladok, a céljaim világosak a hétvégére. Örülök, hogy Lewis visszatért hozzánk erre a hétvégére, jó látni őt a csapatban és az autóban.”