Élő:
Vágólapra másolva!
Marcin Budkowski kijelentette, Fernando Alonso jövőre nehezebb helyzetben lesz azoknál, akik más csapathoz szerződnek a következő szezonra, mivel a spanyol pilóta két idényt kihagyott az F1-ben. A Renault ügyvezető igazgatója hozzátette, a 2018-as autóval próbálták kompenzálni a kevés tesztlehetőséget.

A 2021-es szezon egyik legizgalmasabb kérdése, hogy mire megy Fernando Alonso az Alpine néven induló Renault színeiben. A kétszeres F1-es világbajnok 39 évesen, két év után tér vissza a mezőnybe, így felmerül a kérdés, hogy képes lesz-e a régi formájában versenyezni.

Alonsónak vissza kell szoknia az F1-be Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Egy szempontból mindenképpen hátrányban lesz a mezőny többi tagjához képest, és ez éppen az elmúlt időszak, mialatt többek között Le Mans-i 24 órás viadalt és WEC-világbajnokságot nyert, valamint elindult a Dakaron és az Indy 500-on. Az F1-es autóktól ugyanis valamennyire biztosan elszokott.

– nyilatkozta Marcin Budkowski, a Renault ügyvezető igazgatója az Autosportnak.

A következő idényben Sebastian Vettel, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo és Sergio Pérez is új csapatban lesz látható, így nekik is fel kell venniük egy másfajta ritmust, mint amihez eddig hozzászoktak. A lengyel szakember szerint viszont Alonso helyzete még ennél is bonyolultabb.

„Meg tudom érteni, hogy a következő idény Carlosnak és Danielnek is nehézséget fog jelenteni, mivel új munkafolyamatot kell elsajátítaniuk, és számukra [egyelőre] ismeretlen mérnökökkel kell együttműködniük. Fernandóval azonban más a helyzet, figyelembe véve a hosszú kihagyását.”

Amióta bejelentették az érkezését, Alonso többször is tesztelt a Renault-val. Az idei autót viszont csak limitáltan használhatta, ezért a legtöbb időt a két évvel ezelőtti kocsi volánja mögött töltötte. Budkowski elárulta, igyekeztek mindent megadni, hogy a spanyol versenyző minél inkább visszaszokjon az F1-be.

„Ebből az okból kifolyólag széleskörű tesztprogramot állítottuk össze neki a 2018-as autóval. Azt akarjuk, hogy visszatérjen a megfelelő ritmusba, visszaszerezze a fittségét, és mindent, ami szükséges.”

Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sébastien Buemi, Red Bull
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Marino Sato, Alpha Tauri
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Callum Ilott, Alfa Romeo
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Stoffel Vandoorne, Mercedes
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Robert Shwartzman, Ferrari
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Antonio Fuoco, Ferrari
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Nyck de Vries, Mercedes
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Juri Vips, Red Bull
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sébastien Buemi, Red Bull
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Roy Nissany, Williams
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sébastien Buemi, Red Bull
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Nyck de Vries, Mercedes
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Csou Kuan-jü, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Csou Kuan-jü, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Marino Sato, Alpha Tauri
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Robert Shwartzman, Ferrari
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Sébastien Buemi, Red Bull Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Stoffel Vandoorne, Mercedes
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Juri Vips, Red Bull
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Juri Vips, Red Bull
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Jack Aitken, Williams
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Jack Aitken, Williams
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Roy Nissany, Williams
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Stoffel Vandoorne, Mercedes
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Robert Kubica, Alfa Romeo
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Ayao Komatsu, Komacu Ajao, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Mick Schumacher, Haas F1 Team
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Fernando Alonso, Renault
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Szato Marino, Alpha Tauri
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Robert Shwartzman, Ferrari
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Robert Shwartzman, Ferrari
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Nyck de Vries, Mercedes
Forma-1, Abu-dzabi teszt, Nyck de Vries, Mercedes

Alonso helyzetén az sem segít, hogy februárban mindössze három napot tesztelhetnek a csapatok az új autóval. Ez egy pilótának sem túl sok, úgy meg kifejezetten kevés, hogy a versenyzőknek el kell osztaniuk egymás között a rendelkezésre álló időt.

„Fernandónak nem lesz könnyű a mindössze másfél napos tesztelés alatt hozzászoknia az autóhoz. Ez persze a legtöbbek számára kihívást jelent, de neki különösen, mivel az utóbbi két évben nem volt a mezőny tagja.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!