A Haas pilótája 221 km/h-s sebességgel ütközött a szalagkorlátnak, a verseny folytatása előtt betonelemekkel pótolták a kerítésen ütött lyukat. A Szahíri Nagydíjra visszaállították a szalagkorlátot, de két sornyi gumibálát is elhelyeztek a pálya ominózus pontján, így
az egyébként nehezen reprodukálható baleset nem tud hasonlóan súlyos következményekkel járni.
A Szahíri Nagydíj az F1 történetének egyik leggyorsabb versenyének ígérkezik, ezért az FIA a pálya végén is módosított, a nagyobb tempóra készülve eltávolíttatták a nagydíjpálya 13-as kanyarjában (a külső körön 9-es) a kerékvetőt, és kiterjesztették a gumibálák szélességét, valamint vastagságát is négy sorra.
Az FIA ettől függetlenül bejelentette, hogy a szövetség biztonsági részlege mindenre kiterjedő vizsgálatot indított Grosjean balesetének ügyében, megvizsgálják a bukósisak, a HANS, a biztonsági öv, a védőruházat, a túlélőcella, a fejtámasz, az autóba szerelt tűzoltókészülék és a glória működését is. Emellett, a karosszéria merevségét, valamint a védőkorlát teljesítményét is elemzik, utóbbit a becsapódás energiája és szöge kapcsán, és a sportbírók, valamint az orvosi beavatkozók munkáját.