BOLOGNA, ITALY - SEPTEMBER 06: Luca Cordero di Montezemolo President of Alitalia attends the FARETE convention at Bologna's Fair District on September 6, 2017 in Bologna, Italy. (Photo by Roberto Serra - Iguana Press/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Luca di Montezemolo neve is felmerült az FIA következő elnökeként, az olasz üzletember azonban kijelentette, nem akar a szövetség élére állni.
Vezetőváltás esedékes az FIA élén a 2021-es év végén, miután Jean Todt, a jelenlegi elnök harmadik ciklusát tölti a hivatalában. A 74 esztendős politikus újraválasztására a jelenlegi szabályok szerint nincs lehetőség, és Todt elmondta, nem is számol az eshetőséggel, hogy folytatja a munkáját.
A lehetséges utódok között felmerült a brit motorsport-szövetséget irányító David Richards, a Formula E-t irányító Alejandro Agag és a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo is, aki 2014 végén adta át a székét a néhai Sergio Marchionnénak.
Montezemolo nem áll rajthoz az FIA elnökségéért Forrás: Getty Images/2017 Roberto Serra - Iguana Press/Roberto Serra - Iguana Press
Montezemolo napjainkban nem tölt be tisztséget a motorsportok világában, viszont továbbra is közismert és befolyásos személyiség, viszont ő is 72 éves. Az olasz Formula Passion hasábjain leszögezte, a vele kapcsolatos híresztelések tévesek.
„Olvastam erről a felvetésről – árulta el. – Kizárom, hogy az FIA elnöksége felkerülhet a szándékaim és lehetőségeim listájára” – fogalmazott Montezemolo, aki korábban az olasz belpolitikában is érdekelt volt, a Ferrari után pedig az Alitalia elnökeként is dolgozott.
Agag (balra) a Formula E atyja, de már régóta érdekelt a motorsportokban Forrás: Steven Tee / LAT Images
A rendkívüli helyzetre való tekintettel elképzelhető, hogy Todt további egy évig, 2022 végéig hivatalában maradhat, ezután Paolo Ciccarone, az olasz Automoto című lap szerzője szerint Agag a legesélyesebb az elnöki posztra.
„A Formula E-ben végzett munkája, az autógyártókkal való kapcsolata és a közvetlen tárgyalásai a kormányzatokkal azt jelentik, hogy ő az ideális jelölt – írta. – A következő 12 hónap során azonban várnunk kell, hogy kiderüljön, milyen változások történnek az autósvilágban.”
A negyedik Európa-bajnokság négyes döntőjébe a magyar válogatott úgy jutott be, hogy a legjobb nyolc közötti páros meccsen Budapesten 1-1-et, Bukarestben 2-2-t játszott, és az akkori szabályok szerint harmadik mérkőzést kellett vívniuk a feleknek a továbbjutásért semleges helyszínen. Ezen Belgrádban Kocsis Lajos és Szőke István góljaival 2-1-re győzött Magyarország.