A fejlesztések nagy részének befagyasztása miatt az idei szezonban nagyjából 60%-ban megegyeznek majd a Forma-1-es csapatok autói a tavalyi idény végén használttal. Az istállók fejenként két fejlesztési zsetont kaptak arra, hogy nagyobb módosításokat hajthassanak végre a kocsin. Ezeket természetesen már a szezon előtt megteszik, ami jogosan veti fel a kérdést, hogy akkor az első versenyen látott erősorrend lesz-e a jellemző az egész évre.
Jody Egginton, az Alpha Tauri technikai igazgató szerint nem, mivel
továbbra is az aerodinamikai fejlesztések fogják meghatározni, hogy ki mennyire versenyképes, ezen a téren pedig továbbra is lehet majd dolgozni.
„Végtére is az aerodinamikai fejlesztéseket továbbra sem kontrollálják szigorúan a zsetonok. Dönthetsz úgy, hogy készítesz egy új orrkúpot, de ez nem fogja megváltoztatni az aerodinamikai koncepciót, mivel szinte az autó összes többi része ugyanaz marad a hátulját leszámítva."
Nem gondolom, hogy a zsetonok változást hoznak majd az aerodinamikai koncepciókban, mert továbbra is az aerodinamika az úr.
Mindenki felhasználja valamire a zsetonjait, de nem hiszem, hogy ez fogja meghatározni az erősorrendet" – nyilatkozta.
A technikai igazgató arra számít, hogy az idén is öldöklő csata zajlik majd a középmezőnyben, de hogy ki lesz elöl, azt nem tudja megmondani. „Nagyon szoros középmezőnyre számítok, de a sorrendet nem tudom, ahogyan tavaly télen sem tudtam volna megmondani. Megvannak a céljaink. Úgy gondoljuk, ha ezeket sikerül elérnünk, akkor ott leszünk a harcban. A cél, hogy bekerüljünk a legjobb ötbe. Ha képesek leszünk ugyanakkorát előrelépni, mint 2019-ről 2020-ra, akkor képesek kell lennünk erre."
Az Alpha Tauri tavaly fennállása (a toro rossós éveket is beleszámítva) legnagyobb pontmennyiségét gyűjtötte, de így is csak a hetedik lett az összetettben. Előttük az évtizedek óta leggyengébb idényét futó Ferrari végzett, a Red Bull testvércsapatának azonban csak 24 pont volt a lemaradása a Scuderia mögött.
A technikai igazgató szerint az ő autójuk gyorsabb volt, mint az SF1000-es, mégsem tudták legyőzni a vörösöket.
„Úgy érezzük, hogy hatodik helyen kellett volna végeznünk a bajnokságban” – mondta Egginton.
Úgy gondoljuk, hogy az autónk elég jó volt ehhez, de ha őszinte akarok lenni, nem nyújtottuk elég jó teljesítményt ehhez.
Sok dologban előreléptünk, de sajnos nem jött minden össze. A pozitívum viszont az, hogy az autó nagyon versenyképes volt. Rengeteg versenyen szereztünk pontot vele, amikor pedig nem sikerült, világos volt, hogy mi volt ennek az oka. Megértettük az autónkat."
Egginton szerint imolai megbízhatósági gondjaik, valamint a Portugál és Török Nagydíj elbaltázása került sokba a csapatnak, de így is örül neki, hogy csupán egy 17 futamból áll szezonban tudták megdönteni a korábbi pontrekordjukat.