MILTON KEYNES, ENGLAND - MAY 27: A general view of the Red Bull F1 Racing team headquarters on May 27, 2020 in Milton Keynes, United Kingdom. The British government continues to ease the coronavirus lockdown by announcing schools will open to reception year pupils plus years one and six from June 1st. Open-air markets and car showrooms can also open from the same date. (Photo by Marc Atkins/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az Aston Martin gyári csapatának indulásával megszűnt az együttműködés az autómárka és a Red Bull között, Helmut Marko elárulta, a jelenlegi helyzetben ez még jókor is jött nekik.
A koronavírus miatt idén is nehézkesen zajlik a felkészülés az F1-es szezonra, főleg az utazási korlátozások és az adott ország aktuális fertőzöttségi helyzete miatt. A sportág központját, Nagy-Britannia sem mentesül a megpróbáltatások alól, de Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, ők egyelőre tartják az eredeti ütemtervet.
„A koronavírussal kapcsolatos problémák Londont jobban sújtják, mi északabbra vagyunk – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak. – Tartjuk az ütemtervet. Tudunk gyártani. Szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az Aston Martin elköltözött tőlünk, így nagyvonalúan be tudjuk tartani a távolságtartásra vonatkozó előírásokat” – árulta el.
Az Aston Martin tavalyig a Red Bull névadó szponzora volt a Forma-1-ben, ezen kívül a Valkyrie hiperautó fejlesztése terén is együttműködtek,
így a brit márka mérnököket is állomásoztatott a csapat Milton Keynesben lévő kampuszán. Miután a Racing Point felvette az Aston Martin nevét és új gyárat is építenek, a sportautós projekt is elköltözött a Red Bulltól.
A világbajnoki címre pályázó csapatnak az is kedvező, hogy az Ausztrál Nagydíj helyett csak 2021. március 28-án, Bahreinben indul a szezon, ennek következtében a tesztelés is csúszik március 12-14-re.
Kellemesebb, mert a gyártás nincs akkora nyomás alatt. Bahreinbe megfelelő mennyiségű pótalkatrésszel érkezünk majd”
– ígérte. Arról, hogy mi folyik ilyenkor a gyárakban nemrég Kling Sándort kérdeztük, ő is kiemelte, hogy az évnek ebben az időszakában teljes kapacitással dolgoznak az F1-es üzemek, és előfordul, hogy külföldre is küldenek alkatrészeket.
„Az a célunk, hogy visszatérjünk a 2020 végi leszorítóerő-szintre” – mondta az osztrák veterán, aki a szabályok miatt 20 százalékos veszteségről számolt be, és nem tulajdonít nagy jelentőséget annak, hogy az ellenfelek milyen nyilatkozatokat tesznek. „Minden csapat és technikai munkacsoport arról számol be, hogy jól állnak. Ilyenkor mindig ugyanaz a helyzet.”