Technikai téren nem sok szabályváltozás lesz az idei szezonban, egyet azonban mindenképpen ki kell emelni. Az FIA szándékosan le akarja lassítani az autókat, mivel úgy véli, túl nagy a sebesség. Ennek érdekében egyrészt a Pirelli változtatott a gumik szerkezetén, másrészt a tervek szerint tíz százalékkal csökkentik a leszorítóerőt, amit többek között a padlólemezre vonatkozó szigorításokkal lehet elérni.
Ahogyan minden területen, úgy itt is az élcsapatok a legerősebbek, vagyis eddig ők tudták kihasználni a leginkább az ideinél lazább szabályok adta lehetőségeket, és ők nyerték a legnagyobb extra leszorítóerőt. A Williams viszont jelenleg a mezőny másik végén van az erősorrendben, éppen ezért optimisták a módosításokat illetően.
Ez a változás jelentősen érinti a padlólemezt, főleg a hátsó kerekekhez közeli részeket
– idézi Dave Robsont, a grove-iak vezető teljesítménymérnökét az Autosport. – Ez olyan terület, ahol, fogalmazzunk úgy, nem mi vagyunk a legjobbak, úgyhogy remélhetőleg minket nem vet vissza annyira, mint másokat.”
Ahogyan a brit szakember is fogalmazott, szabálymódosítások leginkább a padlólemez hátsó kerekek előtti részét érintik, amit az istállóknak jelentősen át kell alakítaniuk. A mérnökök korábban úgy tervezték az autót, hogy erről a területről levegő áramoljon a diffúzor felé, hogy ezzel is nagyobb leszorítóerőt nyerjenek. Mostantól azonban nem használhatnak bevágásokat, aminek nem könnyű felmérni a következményeit.
Úgy vélem, ezt a területet általában nehéz megérteni, főleg azt a részét, hogy a padlólemez miként reagál a gumi használatával járó deformációra és kopásra
– magyarázta Robson. – Szóval bízom benne, hogy az élcsapatokra elég nagy hatással lesz, minket viszont kevésbé fog befolyásolni. Remélhetőleg [az Abu-dzabi Nagydíj] pénteki napján látottak megmutatták, hogy van alapja ennek a forgatókönyvnek.”
A szakember a szezonzáró első két szabadedzésére utalt, ahol az istállók már javában próbálgatták a 2021-re szánt fejlesztéseket. Ezek szerint az akkori eredmények bizakodásra adnak okot a Williamsnél, és van rá esély, hogy három év után ellépjenek a konstruktőri utolsó helyről.