Az idén minden idők leggyorsabb Forma-1-es autóit figyelhettük a 17 futamosra zsugorodott csonka szezon során, és könnyen lehet, hogy belátható időn belül ennél nem lesz feljebb, már ami a köridőket illeti. A sorra dőlő körrekordokban nagy szerepet játszott, hogy az idei évre alig változtak valamit a szabályok, a gumikeverékek pedig maradtak ugyanazok, mint 2019-ben, a folyamatosan fejlesztő csapatok így értelemszerűen előreléptek (kivéve a Ferrari-motort használók, ők ugyanis a gyenge erőforrás miatt rengeteget buktak). Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint a jövőre életbe lépő változások azonban annyira vissza fogják vetni őket, hogy már nem lesznek olyan gyorsak, mint 2020-ban.
Mivel az autók kezdtek veszélyesen gyorssá válni a gumik szempontjából, amit az idén több meghibásodás is jelzett, az FIA úgy döntött, hogy muszáj lesz lassítani a kocsikat, így 2021-re jelentős módosításokat tett kötelezővé a padlólemezen, ami nagy mértékű leszorítóerő-veszteséget jelent.
Wolff szerint ezzel annyit buknak, hogy nem fogják elérni az idei teljesítményszintet.
„Nem hiszem, [hogy gyorsabbak leszünk]. A hátsó gumik körül a padlólemezt jelentős mértékben megváltoztatták, emiatt pedig bele fog telni egy időbe a visszazárkózás – idézi az osztrák üzletembert az Autosport. – Még mindig csak a jövő évi fejlesztések közepén vagyunk, de kétlem, hogy ugyanolyan gyorsak leszünk, mint az idén.
Ebből a szempontból és amiatt, hogy a gumik egy kicsit keményebbek lesznek, nem hiszem, hogy az idei köridők közelébe fogunk kerülni. Legalábbis az év első felében nem."
A Wolff által említett másik lassító tényezőt a gumik jelentik, amelyek biztonsági okok miatt robsztusabbak és ezáltal lassabbak lesznek jövőre. Noha a szezon során látott, szabadedzéseken végzett tesztekből még nem lehet kiindulni, hiszen az idei abroncsokhoz optimalizált autókra tették fel a Pirelliket, az kijelenthető, hogy lassulás várható.
„Mindent nem hiszem, hogy vissza fogunk hozni – nyilatkozta Dave Robson, a Williams járműteljesítményért felelős vezetője. – Ugyanakkor amint megértjük őket, és rendesen megvizsgáljuk az adatokat és a gumik kölcsönhatását az aerodinamikával, jobban fogunk boldogulni velük, és biztos vagyok benne, hogy visszanyerhetünk némi köridőt.
Nem hiszem, hogy egy teljes másodperccel lassabbak lesznek, de azt sem, hogy mindent visszahozunk.
Lassabb gumiról van szó, aminek a bevezetése valószínűleg nem ok nélküli, ha erősebb és strapabíróbb lesz."
Wolff szerint tehát az év első felében biztosan nem érik el az idei szintet. Hogy a későbbiekben ez megtörténik-e, azt előre nem lehet megmondani, a fejlesztések befagyasztása miatt ugyanakkor
a vártnál lassabb lehet a szezon közbeni gyorsulás üteme, hiszen a csapatok a két fejlesztési zsetonjukat már a szezon előtt felhasználják, utána pedig csak az aerodinamkikán módosíthatnak.
Mindehhez hozzájön még az is, hogy jelentős mértékben a 2022-es szabályváltozásokra fognak koncentrálni, így a legtöbben vélhetően nem fejlesztik a teljes 2021-es idényben gőzerővel az azévi kocsit. Az autók 2022-től várhatóan másodpercekkel lesznek lassabbak, így ha jövőre nem hozzák vissza a veszteséget, az idei szezon jó ideig az F1 történetének leggyorsabbja marad.