A steward reacts as officials put out a fire on Haas F1's French driver Romain Grosjean car following a crash during the Bahrain Formula One Grand Prix at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on November 29, 2020. (Photo by TOLGA BOZOGLU / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Az amerikai IndyCar-sorozat elnöke szerint számukra is tanulságos Romain Grosjean tavalyi, szerencsés végkimenetelű, de életveszélyes balesete. A francia pilóta sérülései továbbra is gyógyulnak, de szimulátoron már újra versenyezni kezdett.
A tavalyi szezon kétségtelenül legemlékezetesebb és legijesztőbb balesete Romain Grosjean bukása volt a Bahreini Nagydíj rajtja után: a Haas pilótája nagy sebességgel a szalagkorlátnak ütközött, átszakított azt, majd az autója lángra kapott és csak a fejlett biztonsági berendezéseknek, a lélekjelenlétének és a gyorsan kiérkező mentőknek köszönhető, hogy kisebb sérülésekkel megúszta az életveszélyes helyzetet.
Az FIA vizsgálatot indított az ügyben, várhatóan január végére készül el a tanulmány, ami a baleset körülményeit tárgyalja. A történtekre nem csupán Európában, de a tengerentúli IndyCarban is felfigyeltek, Jaye Frye, a sorozat elnöke a Racernek elmondta, ők is foglalkoznak a tanulságokkal.
„Volt egy szezonközi megbeszélésünk a csapatmenedzserekkel és hamarosan jön egy újabb, ezt is megvitatjuk és standardizálunk bizonyos dolgokat – nyilatkozta. – Mindannyian láttuk, hogy mi történt, de mi is az eredmény? Nos, az, amit mindannyian akarunk, hogy a pilóta rendben volt.”
„Nyilvánvalóan nagy baleset volt, úgyhogy átnézünk néhány lehetőséget, hogy pár elemet könnyen eltávolíthassunk a helyéről – utalt például az IndyCarban használt aero-szélvédőre. – Amikor elkészül a jelentés az F1-es balesetről, mi is megnézzük majd, hogy tudunk-e valamit jobban csinálni a mi bukókeretünkkel és a szélvédőnkkel. A mi megoldásunk eltérő az övékhez képest, de sok hasonlóság akad, amit átvehetünk.”
A szélvédőt a Red Bull fejlesztette ki a sorozat számára azután, hogy az F1-ben is tesztelték, de a világbajnokság biztonsága felett őrködő FIA végül a glória nevű bukókeret mellett döntött. Frye elmondta, náluk bizonyított a szélvédő, például az iowai futam alkalmával, amikor Colton Herta autója ráfutott Rinus VeeKay-ére, majd a levegőbe emelkedett és a drótkerítés fogta meg.
Grosjean továbbra is gyógyul
A baleset főszereplője otthonában folytatja a gyógyulást, a napokban örömmel számolt be a Twitteren arról, hogy a rosszabb állapotban lévő bal kezéről is eltávolították már a kötést öt órára, ezt a következő héten is megismétlik.
Back into my dressing. Felt good to be free this afternoon. Hopefully more next week pic.twitter.com/uBRxMH0h5Q
Grosjean közben esport-versenyekkel folytatja a regenerálódást, saját csapata mellett ő is rajthoz állt a virtuális versenypályákon, de az eredmények terén egyelőre nem volt szerencsés. „Jó érzés újra a volán mögé ülni – írta nemrég a Twitteren. – A versenytempóm nem volt rossz ahhoz képest, hogy nagyjából egy kézzel vezettem. Remélem, élveztétek a streamet!”