Természetesen ha választhatnánk, soha többet egyetlen baleset sem történne a Forma-1-ben és a motorsport többi vállfajában sem, ilyen opció azonban nincs, a bukások és ütközések sajnos velejárói az autó- és motorversenyeknek, és valljuk be, hozzáadnak azok látványosságához, főleg amikor mindenki sértetlenül megússza azokat. A 2020-as szezon is bővelkedett nagy balesetekben, az F1 pedig összegyűjtötte a 10 legnagyobb borulást. Íme:
A tizedik helyen Lance Stroll mugellói durrdefektje szerepel. A kanadai pilótának pontszerző helyen haladva, a pálya leggyorsabb pontján, az egyes és kettes Arrabbiata-kanyar között robbant fel a bal hátsó gumija, amitől a Racing Point irányíthatatlanul pörögve vágódott a védősávnak. Strollt láthatóan megviselte az ütközés, a kisebb sokkon kívül más baja azonban nem lett. A csapat ellenben foghatta a fejét, az autótörés miatt ugyanis Sergio Pérez a következő versenyen sem kaphatta meg a legújabb fejlesztéseket, mivel csak a kanadai autójához elegendő pótalkatrész maradt.
A kilencedik helyet Alex Albon silverstone-i bukása kapta meg. A thai versenyző a Brit Nagydíj pénteki második szabadedzésén, a Stowe-kanyarban törte össze a Red Bullt, miután a szeles idő következtében elveszítette az uralmat a kocsi felett és háttal a korlátnak csapódott. Mindez csak a kezdetét jelentette Albon szenvedésének azon a hétvégén, másnap ugyanis technikai probléma miatt szinte a teljes harmadik szabadedzést a garázsból nézte, majd az időmérőn kiesett a Q2-ben, a futamon pedig csak a nyolcadik lett.
A nyolcadik pozícióban ismét Strollt találjuk. A kanadai versenyző ezen balesete jóval kisebbre sikeredett, de azért ez is igen látványos volt. A Romain Grosjean óriási bukásával induló Bahreini Nagydíj második rajtja után a Racing Point pilótája Danyiil Kvjattal akadt össze, a később a manőverért megbüntetett orosz pilóta pedig olyan szerencsétlen szögben találta el a rózsaszín autót, hogy az fejre állt. A bukókeret megvédte Strollt, aki kissé meglepetten mászott ki az autó alól.
A hetedik helyezett bukás a Toszkán Nagydíjra visz minket vissza, méghozzá az első rajt utánra (ebből Mugellóban három is volt). Az első kanyart még megúszták a pilóták, a másodikban azonban elszabadult a pokol, jobbra-balra repkedtek az autók, aminek a vége az lett, hogy Verstappen és Gasly is kiesett. A láncreakciót a holland pilóta Red Bulljának rakoncátlankodása indította el, meg is jegyezte a rádióban, hogy ez történik, amikor a rajtnál visszaesik a középmezőnybe. A roncsderbiben Vettel, Grosjean, Sainz és Räikkönen is benne volt.
Ez a lista is rávilágíthat arra, hogy a Red Bull miért vált meg az év végén Alex Albontól, a hatodik helyen ugyanis ismét a thai pilótával találkozhatunk, ahogyan ismét egy második szabadedzésen, senkitől sem zavartatva töri össze az autóját. Az újabb szükségtelen csattanás a Bahreini Nagydíj pénteki napján történt. Albon az utolsó kanyar kijáratán leszaladt a bukótérbe, majd ahelyett, hogy elvette volna a gázt, inkább nyomta tovább a porban is, aminek az lett a vége, hogy az autó hátulja kitört, ő pedig a falban végezte. A csapat szemmel láthatóan nem volt boldog, viszont Albonnak legyen mondva, hogy kasztnicsere után a negyedik helyet szerezte meg másnap az időmérőn.
Az ötödik legnagyobb 2020-as baleset Danyiil Kvjat nevéhez fűződik a Brit Nagydíjról. Az orosz pilóta a 12. körben óriásit bukott a gyors Maggotts-ban, pechére ráadásul pont a védőfal mellett, a korlátba csapódott bele. Az utólagos vizsgálatok kiderítették, hogy Kvjat vétlen volt, mivel műszaki hiba, a jobb hátsó felni belső oldalának túlmelegedése a gumi felrobbanásához vezetett.
A következő, a listán negyedik helyen szereplő bukás Spában történt, és Kvjat esetével ellentétben vezetői hiba szülte. Antonio Giovinazzi a verseny 11. körében, senkitől sem zavartatva vesztette el a kontrollt Alfa Romeója felett a 13-as kanyarban, majd a falnak csapódott, a mögötte érkező George Russell pedig nem tudta elkerülni az Alfa egyik leszakadó kerekét és nekiment. Mindketten kiestek, de bajuk szerencsére nem történt.
Monzában ripityára törni egy Ferrarit sosem szerencsés, Charles Leclerc-nek viszont ez is összejött a tavalyi Olasz Nagydíjon, amikor a 23. körben beszitált alatta az SF1000 a Parabolica kijáratán, a monacói pilóta pedig a kontroll elvesztése után orral a gumifalba csapódott. Leclerc utólag elismerte, hogy az ő hibája volt a baleset. Legalább nem több ezer Ferrari-drukker előtt történt mindez, hiszen a koronavírus miatt szurkolók Monzába sem mehettek. A nagy csattanás dobogót ért a listán.
De csak a harmadik pozícióba fért oda, a második ugyanis a mugellói káoszfutam másik, az elsőnél is nagyobb tömegbalesete lett. Az első rajt utáni bukássorozatot követő újraindításnál a ráfutásos baleset iskolapéldáját mutatták be a versenyzők, amikor a célegyenesben össze-vissza törték egymást. A problémát az okozta, hogy miközben Valtteri Bottas a célvonalig kivárt azzal, hogy a gázra lépjen, a mezőny hátsóbb, leszakadó része versenytempóra kapcsolt, majd az utolsó pillanatban meglepődve találta magával szemben az előtte poroszkáló autókat. Csodával határos módon senki sem sérült meg és csak négyen estek ki, a verseny után azonban 12-en is figyelmeztetésben részesültek.
A tavalyi legnagyobb baleset címét melyik másik ütközés is kaphatta volna, mint Romain Grosjean bahreini horrorbukása, amelyet a francia pilóta csodával határos módon élve úszott meg. A Haas versenyzője a rajt után 221 km/h-s sebességgel csapódott neki a szalagkorlátnak, 50g-s lassulást viselt el, majd hatalmas lélekjelenlétének köszönhetően kiszabadította magát a szalagkorláton átfúródott autóból. A kezén elszenvedett égési sérüléseken kívül más baja nem esett. Sajnos a Szahíri Nagydíj kihagyása után az abu-dzabi szezonzáróra sem tudott visszatérni, így minden bizonnyal ezzel a balesettel zárta le F1-es pályafutását, de legalább életben van, amiért nem győzött hálálkodni a 2018-ra bevezetett, korábban általa is keményen kritizált glóriának.