PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 24: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 24, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Joe Portlock/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lelkesek a McLarennél a Mercedes-motor érkezése kapcsán, Lando Norris és a technikai igazgató, James Key is méltatta a csapat régi-új beszállítóját.
A Hondával és a Renault-val tett kísérletek után a McLaren a 2021-es szezontól ismét Mercedes-motorokkal áll rajthoz a Forma-1-ben. A wokingi istálló 1995 és 2014 között volt már a német márka partnere, gyári szintű együttműködésük eredménye három egyéni és egy konstruktőri világbajnoki cím, de az útjaik elváltak, amikor a Mercedes átvette a Brawn GP-t.
A McLaren a 2014-es szezon végéig még a Mercedes ügyfele maradt, de Ron Dennis a Hondával ismét gyári partnerre lelt, a japán vállalat azonban 2017 végéig nem tudott versenyképes erőforrást építeni, ezért a csapat új menedzsmentje inkább a Renault-t választotta. Ez dobogós helyekhez elég volt, de
az idei évtől inkább újra a Mercedesszel próbálkoznak.
„Mindent összevetve, ez jobb csomag – nyilatkozta Lando Norris, a McLaren pilótája az Autosportnak. – Nagyobb teljesítményű és lekopogom, de megbízhatóbb is. Egy kissé jobban passzol, az egészét tekintve sok a pozitívum. Nem vagyok mindennel képben, úgyhogy lehet, hogy akadnak negatívumok is, és jó kapcsolatban vagyunk a Renault-val is, nagyon simán mentek a dolgok.”
Norris elismerte, a Renault-nál is várhatók nagyobb fejlesztések és a McLarennél okozhat nehézségeket az átállás is, hiszen a szerelőknek is ki kell ismerniük az új technikát, de ettől függetlenül arra számít, hogy megéri váltani a Mercedes termékére, ami 2014 óta minden világbajnokságot megnyert.
„Természetesen remek munkát fognak végezni az átállás terén és próbálják majd kiismerni [a motort] – mondta Norris a szerelőkről. – Akadnak majd dolgok, amik trükkösebbnek bizonyulnak majd, de az egész csomagot tekintve ez sokkal jobb és ez magabiztosság tesz minket, hogy egy kicsit közelebb kerülhetünk az élmezőnyhöz.”
Méltatta a munkakapcsolatot James Key, a McLaren technikai igazgatója is, aki régóta együtt dolgozik a Renault szakembereivel, a Toro Rossónál és a wokingi istállónál is a franciák erőforrásait használták, idén viszont már a Mercedeshez kell igazítaniuk az MCL35M kódjelű autót.
„Eddig fantasztikus az interakció a Mercedesszel, hihetetlenül segítőkészek és megértették, hogy nagyon rövid határidőkkel dolgozunk. Nagyjából csak két hónapja dolgozunk össze, és szerintem ott tartunk, ahol erre számítottunk a motorbeépítés és a 2021-re készülő alkatrészeink tekintetében” – nyilatkozta az F1 Nation podcastban.