Élő:

Meggondolták magukat a riválisok, továbbra is kérdéses a Red Bull F1-es jövője

Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, Alex Albon, Red Bull, padlólemez, Honda logo
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 18: Alexander Albon of Thailand and Red Bull Racing car in the garage during final practice for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 18, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Getty Images/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Racefans értesülései szerint néhány nap alatt megváltozott a Red Bull riválisainak álláspontja arról, hogy befagyasszák-e 2022-től az F1-ben a motorfejlesztést, emiatt pedig a bikások jövője is veszélybe került.

Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, ezen a héten hétfőn, azaz január 25-én kellett volna megtörténjen az, a csapatok, a motorgyártók, az FIA és a Liberty Media részvételével zajló szavazás, amelyen döntenek arról, hogy az idei szezon után betiltsák-e a motorfejlesztést a Forma-1-ben. A Honda kiszállásával 2021 után gyári támogatás nélkül maradó Red Bull korábban egyértelművé tette, hogy alapjaiban kellene átgondolnia az F1-es szereplést, ha számára negatív eredménye lesz a voksolásnak, jelen állás szerint ez pedig nem kizárt.

Úgy tűnik, egyelőre nincs egyetértés a csapatok között Forrás: 2019 Getty Images/Quinn Rooney

Az energiaitalos alakulat már megállapodott a Hondával arról, hogy a japán gyártó kiszállása után is használhatja annak motorjait, fejleszteni azonban nem fogja tudni azokat, így csak abban az esetben maradna versenyképes, ha betiltják a motorfejlesztést az F1-ben. Noha korábban úgy tűnt, hogy a Mercedes és a Ferrari is támogatja a fejlesztés befagyasztását, és egyedül a Renault álláspontja lehet kérdéses, a Racefans úgy tudja, hogy a múlt héttel ellentétben most több csapat is meggondolta magát.

– idézi a szaklap az egyik red bullos forrását.

A hírek szerint emiatt szavazást sem tartottak hétfőn, Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója pedig azt mondta, hogy továbbra is egyeztetések zajlanak a kérdésben. A szavazást várhatóan a Forma-1-es bizottság február 11-i ülésén tartják meg.

A Honda ugyan kiszáll, de hajlandó odaadni a motorjait a Red Bullnak Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A változtatás elfogadásához egyszerű többség, azaz a 34-ből 27 szavazat kell (az F1-nek és az FIA-nak 10 szavazata van).

Amennyiben csak a Renault szavazna a befagyasztás ellen, az a gyártói szavazatok és a csapatok voksai esetében is egy-egy szavazatot jelentene, azaz 32 igennel még úgy is elfogadnák a változtatást,

ezért minden bizonnyal több istállónak is vannak fenntartásai. A legfőbb vitapontot az jelentheti, hogy a befagyasztással együtt valamilyen teljesítménykiegyenlítésre is szükség lenne 2022-től azért, hogy a most előnyben levő gyártóknak ne konzerválódjon az előnye az elkövetkező évekre. A hírek szerint ez többeknek nem tetszik, Toto Wolff korábban például azt mondta, hogy az F1 halálának kezdetét jelentené egy ilyen szabályozás.

A Red Bullnak nincs meg a kapacitása és a forrásai a motorfejlesztéshez, ezért elengedhetetlen a számára, hogy senki ne fejleszthessen Forrás: Getty Images/THOMAS BUTLER/Thomas Butler Photographer

A Racefans szerint a szavazás halogatásának másik oka abban keresendő, hogy nincs még konkrét dátum arra vonatkozóan, hogy mikor vezetik be a következő generációs motorokat, több csapat pedig nem akar belemenni egy bizonytalan időre szóló motorbefagyasztásba. Korábban az eredeti, 2026-os dátum helyett 2025 tűnt a befutónak, de felmerült már a 2023-as bevezetés lehetősége is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!