Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, ezen a héten hétfőn, azaz január 25-én kellett volna megtörténjen az, a csapatok, a motorgyártók, az FIA és a Liberty Media részvételével zajló szavazás, amelyen döntenek arról, hogy az idei szezon után betiltsák-e a motorfejlesztést a Forma-1-ben. A Honda kiszállásával 2021 után gyári támogatás nélkül maradó Red Bull korábban egyértelművé tette, hogy alapjaiban kellene átgondolnia az F1-es szereplést, ha számára negatív eredménye lesz a voksolásnak, jelen állás szerint ez pedig nem kizárt.
Az energiaitalos alakulat már megállapodott a Hondával arról, hogy a japán gyártó kiszállása után is használhatja annak motorjait, fejleszteni azonban nem fogja tudni azokat, így csak abban az esetben maradna versenyképes, ha betiltják a motorfejlesztést az F1-ben. Noha korábban úgy tűnt, hogy a Mercedes és a Ferrari is támogatja a fejlesztés befagyasztását, és egyedül a Renault álláspontja lehet kérdéses, a Racefans úgy tudja, hogy a múlt héttel ellentétben most több csapat is meggondolta magát.
A jó szándéknak, ami pénteken még megvolt, hétfőre nyoma veszett"
– idézi a szaklap az egyik red bullos forrását.
A hírek szerint emiatt szavazást sem tartottak hétfőn, Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója pedig azt mondta, hogy továbbra is egyeztetések zajlanak a kérdésben. A szavazást várhatóan a Forma-1-es bizottság február 11-i ülésén tartják meg.
A változtatás elfogadásához egyszerű többség, azaz a 34-ből 27 szavazat kell (az F1-nek és az FIA-nak 10 szavazata van).
Amennyiben csak a Renault szavazna a befagyasztás ellen, az a gyártói szavazatok és a csapatok voksai esetében is egy-egy szavazatot jelentene, azaz 32 igennel még úgy is elfogadnák a változtatást,
ezért minden bizonnyal több istállónak is vannak fenntartásai. A legfőbb vitapontot az jelentheti, hogy a befagyasztással együtt valamilyen teljesítménykiegyenlítésre is szükség lenne 2022-től azért, hogy a most előnyben levő gyártóknak ne konzerválódjon az előnye az elkövetkező évekre. A hírek szerint ez többeknek nem tetszik, Toto Wolff korábban például azt mondta, hogy az F1 halálának kezdetét jelentené egy ilyen szabályozás.
A Racefans szerint a szavazás halogatásának másik oka abban keresendő, hogy nincs még konkrét dátum arra vonatkozóan, hogy mikor vezetik be a következő generációs motorokat, több csapat pedig nem akar belemenni egy bizonytalan időre szóló motorbefagyasztásba. Korábban az eredeti, 2026-os dátum helyett 2025 tűnt a befutónak, de felmerült már a 2023-as bevezetés lehetősége is.