A közelgő F1-es szezon egyik jele, hogy a csapatok szép lassan elkezdik beindítani idei autójukat. Noha ez az idén kevésbé lesz izgalmas, lévén a szabályok alig változtak, a befagyasztott fejlesztések miatt pedig lényegében a tavalyi autókat fogjuk látni az idén is, van egy istálló, ahol a szokottnál is nagyobb várakozás előzte meg ezt a pillanatot.
Ez a csapat nem más, mint az idei évtől 2014 óta először ismét Mercedes-motorral versenyző McLaren. A wokingiak a Renault-t "dobták" a stuttgartiak miatt, a mai napon pedig először indították be az új erőforrással szerelt MCL35M kódjelű autót a gyárban. A csapat sokat vár a világbajnok erőforrástól, amelyet nagyon rövid idő, mindössze két hónap alatt kellett integrálniuk az eredetileg a Renault motorjához optimalizált kasztniba. Erre mindkét fejlesztési zsetonjuk rá is ment.
A többi csapattal ellentétben, akik autójuk nagyjából 60%-át megtartják az idei évre, a wokingiaknak sokkal nagyobb változtatásokat kellett elvégezniük. „Míg a többiek az autójuk nagy részét átviszik erre a szezonra, az új motor miatt esetünkben ez másként van” – nyilatkozta Piers Thynne, a gyártás vezetője az Autosportnak.
Rengeteg változtatást hajtottunk végre és tulajdonképpen egy új autót építettünk, az új alkatrészek száma megegyezik az MCL35-ös építésénél látottakkal. A kasztni hátulja és a váltó borítása jelentősen változott, hogy alkalmazkodjunk az új erőforráshoz."
Thynne elmondta, hogy gyakorlatilag a teljes "csomagolást" újra kellett tervezni a hűtéstől a különböző csövek elhelyezésén át a huzalozásig. „A költségplafon bevezetésével van néhány jelentős elem, amit áthozunk a tavalyi autóról. Az FIA csinált egy listát olyan alkatrészekről, amelyek kívül esnek a költségplafonon. Ezeket az elemeket használhatjuk az idei autón, ha rajta voltak a tavalyi kocsin is. Ezt a szabályozást mi a végletekig kiaknáztuk, hogy a lehető legtöbb mindent hozhassuk át erre az évre, mint például a váltó belső részeit és néhány felfüggesztés-elemet, hogy ne kelljen a 2021-es költségvetésünk egy részét ezek tervezésére és gyártására fordítani."
A csapat eközben nem tétlenkedhet a 2022-es autójával sem, amelynek aerodinamikai fejlesztése január 1-jétől ismét engedélyezett. „Ami a 2022-es autó gyártását illeti, még nagyon korán van. Jelenleg főként a különböző elemek szélcsatornás tesztjére fókuszálunk. Ahogy egyre jobban körvonalazódik az aerodinamikai koncepció, egyre több és több elemet fogunk gyártani szélcsatornai tesztelésre.
Ezek a tesztek nagyon fontosak. Minden arról szól, hogy meghatározzuk, mi működik és mi nem, mert amikor majd megépítjük az autót, egyből a helyes úton akarunk járni.
Ezek a tesztelemek a határokat kell feszegessék, mert így nyerhetünk teljesítményt. Ha működnek, az nagyszerű, de ha nem, még mindig léphetünk egyet vissza. A csillagos eget kell célozni, mert pontosan így fogunk tudni visszatérni a mezőny elejére."