Verstappen: Az új szabályok nélkül maradt volna a Red Bull uralma
![F1 Grand Prix of India - Race Delhi during the Indian Formula One Grand Prix at Buddh International Circuit on October 27, 2013 in Noida, India.](https://cdn.origo.hu/2023/12/npP6przPkWv6_4NpebNUyf5jQz7yo3fQ5rb3U4Hcdhg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2E2NjlhZmYxOGJlMjRhZmJiOTVkMmMwNWI2NjRhNGYz.webp)
Mint minden sportban, a Forma-1-ben sincs sok értelme a "mi lett volna ha" kezdetű felvetéseknek, Max Verstappen mégis eljátszott a gondolattal, hogy mi lett volna, ha a 2014-es szezonra nem vezetik be a jelenleg is érvényben levő motorszabályokat, és a V8-as erőforrásokat nem váltják fel a V6-os hibridek.
A szabályváltozás előtt a Red Bull dominálta a sportágat, 2010 és 2013 között zsinórban négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet nyertek. Az új motorok bevezetésével azonban a Mercedes állt az élre, és minden rekordot megdöntve már zsinórban hét duplázásánál tart. Verstappen szerint azonban ha nincsenek az új szabályok, könnyen elképzelhető, hogy maradt volna a bikások egyeduralma.
Hogy őszinte legyek, szerintem ha 2013 végén nem változtak volna meg a szabályok és nem vezetik be a V6-os motorokat, a Red Bull folytathatta volna, amit előtte csinált
– nyilatkozta az Autosportnak a holland pilóta. – Bizonyos szempontból a váltás tökéletes volt a Mercedesnek. Természetesen már nagyon korán elkezdtek készülni a V6-os korszakra és kezdettől fogva jó motorjuk volt. Szerintem alapvetően ez segített sokat nekik."
Azt ugyanakkor nem lehet elvitatni a Mercedestől, hogy azután is az élen tudtak maradni, hogy elveszítették kezdeti motorelőnyüket, hiszen 2018-ban és 2019-ben már semmiképpen sem az övék volt a legjobb erőforrás. „Szerintem nagyon gyorssá tették az autójukat. Jó végsebességgel pedig természetesen minden sokkal jobban fest. De 2020-ban az autójuk is elképesztő volt, ezt nem lehet elvitatni" – ismerte el Verstappen.
A holland pilótán persze csak részben segített volna, ha a 2013 utáni korszakban is marad a Red Bull-uralom, hiszen ő csak 2016-ban került a csapathoz.
A címvédő a hírek szerint 25 lóerővel erősebb erőforrással kezdi az idei évet, így nagy kérdés, hogy ki fogja tudni felvenni vele a versenyt. A Red Bull a Honda utolsó éve előtt nagyon fogadkozik, hogy most már tényleg harcban lesz az év végi elsőségért, Christian Horner csapatfőnök szerint pedig ehhez nem csak a motoron, hanem az autón is javítani kell. „Szerintem jelentős mértékben fejlődtünk. Megértettük a gondjainkat, és remélhetőleg még tovább javíthatjuk ki őket a 2021-es szezonra.
Olyan autóra van szükségünk, amely minden típusú pályán teljesít. A Mercedes nagyon jó abban, hogy ilyen autókat fejleszt.
Ebben kell erősebbé válnunk. Minden típusú pályán erősnek kell lennünk, különösen egy 23 futamos versenynaptár esetében" – jelentette ki Horner.