MONZA, ITALY - SEPTEMBER 06: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault and Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 battle for position during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 06, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A McLaren Racing vezérigazgatója szerint lehetséges, hogy közelebb kerülnek a gyári Mercedes-csapathoz, de az is, hogy visszaesnek a mezőnyben, de óvatosan magabiztos az idei versenyek előtt.
Kevés előírás változott a Forma-1 technikai szabályzatában, ezért van esély arra, hogy a csapatok közelebb kerülnek egymáshoz, e téren különösen a McLarent érdemes figyelni, ami a mezőnyben egyedüliként motort cserél, és a világbajnok Mercedes erőforrását szereli az autójába. Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója izgalmas küzdelemre számít.
„Úgy gondolom, 2021 nagyon hasonlít majd 2020-ra – idézte az amerikai üzletembert a Xinhua hírügynökség. – Tavaly a 3-7. helyezett csapatok között mindenki volt egy ideig 3. leggyorsabb, úgyhogy szerintem hihetetlenül szoros lesz” – latolgatott az MCL35M kódjelű autójuk hétfőn esedékes bemutatója előtt.
Az autókon idén alig lehet fejleszteni, de a McLarent alaposan átépítik a Mercedes-motor miatt, az új alkatrészek aránya ugyanannyi, mint a két évvel ezelőtti és a tavalyi modell összehasonlításában. Ennek célja, hogy a wokingiak autója gyorsabb legyen, de Brown szerint nem ilyen egyszerű a helyzetkép a 2021-es szezon előtt.
„Lehetséges, hogy közelebb kerülünk a Mercedeshez, szeretnénk ezt elérni, de az is lehet, hogy visszacsúszunk az 5. helyre a bajnokságban, túl korai ezt még megmondani. Ki tudja, hol zárjuk majd a szezont, de magabiztos vagyok, hogy jó évünk lesz” – nyilatkozta Brown, aki az elmúlt évek során a sereghajtók közül a középmezőny élére emelte a csapatot.
Nem tagadta, hogy a motorszállító lecserelése kockázatforrás a megbízhatóság és a motor beépítése miatt, ráadásul kevesebbet lehet tesztelni. Ebből következően a csapatnál izgatottak, de aggódnak is kissé, mert kevés idejük lesz előkészülni a szezonra. Kijelentette, ettől függetlenül úgy véli, a McLaren jól felkészül a 2021-es versenyekre.
A motorok jövője még nyitott kérdés
Brown kitért arra is, hogy a mezőnyben egyelőre vita tárgya a motorok jövője. Ezt megerősítette az F1 Commission csütörtöki ülése is, amelyen kitűzték a 2025-ös erőforrásokkal kapcsolatos célokat, de azok egyelőre tágan értelmezhetők.
„Szerintem még mindenki latolgatja ezt. Vajon elektromos lesz? Valamilyen hibrid? Akár hidrogén? Az megnyugtat, hogy az F1 abban az irányban fejlődik majd, amerre a világ is tart. Nem aggódom amiatt, hogy tíz év múlva az F1 elavult lesz. Az F1 mindig halad az idővel.”