SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 11: Daniil Kvyat of Russia driving the (26) Scuderia AlphaTauri AT01 Honda in the pit lane during qualifying for the Formula One Grand Prix of Styria at Red Bull Ring on July 11, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az F1-es csapatok megállapodtak abban, hogy a 2022-es szezontól befagyasztják a motorfejlesztést, ami lehetővé teszi, hogy a Red Bull csapatai tovább használják a Honda technológiáját. A sprintversenyek ügye egyelőre nem dőlt el.
Eldőlt, hogy 2022-től leállítják a jelenlegi hibrid erőforrások fejlesztését a Forma-1-ben, erősítette meg az F1 Commission csütörtöki ülése után az FIA és a Liberty Media. A csapatok egyhangúlag támogatták a javaslatot, ami elsősorban a Red Bullnak kedvező, mert így az anyaistálló és az Alpha Tauri is használhatja a továbbiakban a Honda erőforrását.
A fejlesztési tilalom lehetővé teszi azt is, hogy a gyártók, a jogtulajdonos és az FIA megkezdjék a munkát egy új motorformula kidolgozása érdekében, ami az eredetileg tervezett 2026-os bevezetésnél egy évvel korábban megjelenhet.
A rövidtávú helyzet kedvező a Red Bullnak és a biztosítja, hogy 2022-től is négy különböző erőforrás szerepel majd a mezőnyben, a Renault-nak rossz hír, mert jelenleg a gyári, Alpine nevű istállótól eltekintve nincs másik ügyfelük a mezőnyben és egyelőre nem látni, hogy melyik csapat állna a franciák mellé.
Kérdéses, hogy az erőforrások teljesítményét kiegyenlítik-e, a Ferrari és a Red Bull korábban támogatta, hogy az üzemanyag-átfolyás szabályozása révén egy szintre hozzák az erőforrásokat, a Mercedes és a Renault viszont ellenezte ezt. A The-Race.com szerint a csütörtöki tárgyaláson erről nem volt szó, így lehetséges, hogy végül nem kerül be a szabályba.
Kitűzték a következő formula céljait
A motorfejlesztés befagyasztása annak az előzménye, hogy 2025-től új erőforrásokat vezetnek be a sportágban. Az FIA közleménye szerint magasszintű munkacsoportot hoztak létre jelenlegi és potenciális gyártók, valamint üzemanyagszállítók bevonásával. Az érintettek egyetértenek abban, hogy karbonsemlegességre és költségcsökkentésre kell törekedniük, emellett az alábbi célokat fogalmazták meg:
Környezetvédelmi szempontú fenntarthatóság, relevancia a társadalom és az autóipar számára
Teljesen fenntartható összetételű üzemanyag
Erős és érzelmeket kiváltó erőforrás
Jelentős költségcsökkentés
Új erőforrás-gyártók megszólítása
A sprintversenyek ügyét elnapolták
Szintén sarkalatos napirendi pont volt, hogy az idei szezon során kipróbálják-e a szombati sprintfutamok bevezetését. Kiszivárgott sajtóhírek szerint a Liberty Media a Kanadai Nagydíjon, az Olasz Nagydíjon és a Brazil Nagydíjon rendezne 100 km-es sprintfutamot, ami meghatározná a vasárnapi rajtsorrendet úgy, hogy a hagyományos időmérő péntekre kerülne.
A közlemény szerint széleskörű támogatás övezte az elképzelést, de további részletek kidolgozása szükséges a tervvel kapcsolatban, ezért döntés egyelőre nem született, de még a szezon kezdete előtt várható. Hasonló a helyzet a versenyzők és a legjobban kereső csapattagok fizetési plafonjával kapcsolatban, ezért a következő években szeretnék megvalósítani az érintettek, de erről sem döntöttek még. Létrehoznak egy munkacsoportot a versenyzők bevonásával.
Egyhangú támogatás övezte azt is, hogy a Pirelli részére az eddigi 25 helyett 30 tesztnapot bíztosítsanak a 2022-es szezonra szánt 18 colos gumik kifejlesztéséhez, ez lehetővé teszi majd a tesztlehetőségek arányosabb elosztását is. Kiderült az is, hogy 2021. május 2-án meg akarják tartani a Portugál Nagydíjat, ez azonban a promóterrel való megállapodás függvénye.