A Forma-1 januárban hivatalba lépett új elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali is támogatja, hogy kísérletezzenek a versenyhétvégék lebonyolítási rendszerével, de kijelentette, hogy a pilóták által élesen bírált fordított rajtrácsos formátumot elvetették.
Az ötletet nyilvánosan elsősorban Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője erőltette, azzal érvelve, hogy fel kell pezsdíteni a versenyzést, de a hagyományokat kedvelő szurkolók és a sportszerűséget támogató érintettek hevesen tiltakoztak a terv hallatán. Ráadásul, az időmérő lebonyolítása bevált és rendszeresen izgalmakat hoz. Ezt tudja Domenicali is.
Szerintem fontos, hogy új ötleteken gondolkodjunk, amelyek vonzóbbak vagy érdekesebbek lehetnek, de nem kell elvesztenünk a versenyzéshez való hagyományos hozzáállást.
„Megtanultuk, hogy visszaüt, ha kétnaponta változtatunk az időmérőn – utalt arra, hogy gyakran változott a formátum, amikor még a Ferrarinál dolgozott. – Ezt el kell kerülnünk. A mostani formula elég stabil.”
Az olasz üzletember viszont elárulta, foglalkoznak egy szombati sprintverseny megvalósításának gondolatával, ezt akár már idén is tesztelhetik. „A megfelelő fórumon egyeztetünk erről a csapatokkal, szerintem ez lehet az egyetlen érdekes újdonság” – jelentette ki, de arról nem beszélt, hogy ez a futam kiváltaná-e az időmérőt vagy járna-e érte pont.
Domenicali a Forma-1-es tehetséggondozás ügyével is foglalkozna, mert szerinte az „igazi” újoncoknak lehetőségeket kell teremteni, miközben egyre kevesebbet lehet tesztelni az F1-ben. „Nem csak szabadedzéseken, ahogy azt a szabályokba már beleírták – mondta. – Talán rendezhetünk eseményeket, és kiemelhetjük, hogy összpontosítunk a fiatalokra. Sok fiatal pilóta van már, akik bejutottak a Forma-1-be, de nem állhatunk az útjukba.”
Az idei mezőnyben Mick Schumacher, Nyikita Mazepin és Cunoda Juki is bemutatkozhat a mezőnyben, mindhárman az F2-ben versenyeztek eddig. Schumacher a Ferrari, Cunoda a Red Bull, Mazepin pedig édesapja anyagi támogatásának köszönhetően kerül be az F1-be, sokan bírálják az autóversenyzést azért, mert csak erős pénzügyi háttérrel van esély jó eredményeket elérni.