Leleplezte rövid története második F1-es autójának megjelenését a Scuderia Alpha Tauri, amit tavaly neveztek át Toro Rossóról, előtte pedig Minardi néven ismerte az F1-es közösség. A faenzai istálló a stúdióképeken az idei karosszériaelemekből is ízelítőt adott, a leleplezés alkalmával készült fotókhoz viszont egy tavalyi autót matricáztak át.
A faenzai istálló egyre szorosabb együttműködésben dolgozik a Red Bull-lal, a nagy testvérhez hasonlóan Honda-motorokat használ és a forradalmi, 2022-es szabályreform apropóján már összehangolja a munkát a szélcsatornában, valamint az alkatrészek felhasználása terén is. Ez eddig is megvalósult, de a látható felületek még eltértek a Red Bull megoldásától.
Ennek is köszönhető, hogy az Alpha Tauri és jogelődje, a Toro Rosso szinte elmozdíthatatlan a konstruktőri világbajnokság 7. helyéről, hiszen az előttük lévő csapatok általában nagyobbak és erősebbek, a sereghajtók pedig jelentős lemaradásban vannak a tempó és a megszerzett pontok terén is.
Ez az Olasz Nagydíj tavalyi meglepetésgyőztesének, Pierre Gaslynak is köszönhető, aki megmentette a pályafutását, miután a Red Bulltól visszaküldték a fiókcsapathoz és a 2019-es Belga Nagydíj óta többször is remek egyéni teljesítményekkel hívta fel magára a figyelmet, és szerzett sok pontot az Alpha Taurinak.
Gasly idei csapattársa egy japán újonc, Cunoda Juki lesz,
aki az F1-ben eddig próbálkozó honfitársaival ellentétben felkészült, tehetséges pilótának tűnik, a Red Bull az F2-ből emelte be őt az Alpha Taurihoz. A korlátozott tesztlehetőségek miatt Cunoda egyelőre kétéves autóval készülhetett a bemutatkozásra, de a fiataloknak szánt abu-dzabi tesztnapon is ő vezetett a csapatnál.
Az idei Alpha Tauri hivatalosan az utolsó lesz, amit Honda-motor hajt majd, miután a japán autógyártó az év végén elhagyja a Forma-1-et, de a Red Bull a napokban bejelentette, hogy önálló motorüzemet hoz létre, és saját néven folytatja az erőforrások karbantartását és fejlesztését.