A McLaren után az Alpha Tauri is megmutatta az idei szezonra szánt F1-es autóját, ami a szigorú, de számottevő szabályváltozások miatt alapvetően nem változott meg, de az aerodinamikát hátrányosan érintő új regulák és a zsetonrendszer bevezetése miatt a mérnököknek így is akadt teendőjük, hogy fenntartsák az autók teljesítményét.
Az olasz istálló technikai igazgatója, Jody Egginton megerősítette, hogy az autó váza változatlan maradt, mert úgy vélik, hogy a tavalyi mdoell és a Honda erőforrása jó kiindulási alap volt, ezért inkább az autó orrára fordították a rendelkezésre álló két fejlesztési zsetont. Elismerte,
keményen kellett dolgozniuk, hogy visszanyerjék az elvesztett leszorítóerőt.
„Konkrét számot egyelőre nem mondanék azzal kapcsolatban, hogy milyen gyors lesz az autónk. Talán a 2020 közepére jellemző teljesítményszintet látjuk majd” – nyilatkozta a brit szakember, aki elmondta, a Honda „lényegében új erőforrást” készített az idei évre, és arra számít, hogy a japán gyártó az év végéig teljes erőbedobással fejleszt majd.
Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója elmondta, a tesztpadi mérések során elérték az elvárt teljesítményszintet, ennek érdekében a belsőégésű motoron, a turbinán és az energia-visszanyerő rendszeren is dolgoztak. Megjegyezte, hogy a csapattal együttműködve javítottak az erőforrás beépítésén és az elrendezésén is.
A Honda számára nehézséget okozott, hogy a koronavírus miatt az idei erőforrás bevetését elhalasztották 2022-re, viszont, amikor kiderült, hogy a 2021-es szezon végén elhagyják a Forma-1-et, ismét úgy döntöttek, hogy már az idei évre elkészítik a továbbfejlesztett változatot.
Nagyon kevés időnk volt, de sikerült előrehozni a fejlesztési programot. A Hondánál úgy éreztük, hogy minden technikai tudásunkat be akarjuk vetni, mielőtt távozunk a sportágból.”
Az autóban továbbra is a Red Bulltól kapott sebességváltó és hátsó futómű dolgozik, ezek változatlanok 2020-hoz képest, ellentétben az orrkúppal: „Úgy döntöttünk, hogy a két zsetont egy új orrkúpra használjuk fel és újraterveztük az első futómű külső elemeit is, ez lehetővé tette, hogy átvegyük a Red Bull 2020-as kormányművének elemeit, ahogy ezt a szabályok megengedik” – tette hozzá Egginton.