SANTIAGO, CHILE - JANUARY 18: Daniel Abt of Germany for Audi Sport team competes during the E-Prix Antofagasta Minerals as part the third round of the ABB FIA Formula E Championship 2019/2020 on January 18, 2020 in Santiago, Chile. (Photo by Marcelo Hernandez/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Néhány évvel ezelőtt sokan már biztosra vették, hogy az Audi érkezik a Forma-1-be, akkor azonban ez végül nem történt meg. Most a Red Bull partnereként lenne rá ismét lehetőségük, de egyelőre tagadnak.
Gőzerővel készül a Red Bull arra, hogy a motorszabályok befagyasztásával 2022-től házon belül készítse fel és üzemeltesse a Hondától megvásárolt Forma-1-es erőforrásokat. Az új motorszabályok várhatóan 2025-ös érkezéséig az energiaitalos csapat ebben a formában fog működni, a hírek szerint ezután azonban nem bánná, ha egy, a sportágba újonnan érkező gyártóval léphetne szövetségre. Hogy melyik gyártó lesz ez, egyelőre csak találgatni lehet, egy nevet azonban már lehet, hogy most kihúzhatunk.
Az Auto Motor und Sport korábban saját forrásaira hivatkozva azt állította, hogy az Audi fontolgatja a beszállást a Forma-1-be az új motorszabályok 2025-ös bevezetésekor, mindez pedig feszültséget szült a Honda és a Red Bull között. A japánok nyitottan álltak ahhoz, hogy a Red Bull a 2021-es távozásuk után is használhassa az erőforrásaikat,
a szaklap szerint azonban biztosítékot akartak arra, hogy a motorjaikkal kapcsolatos adatok és egyéb titkok nem kerülnek harmadik fél kezébe, azaz nem kaparinthatja meg azokat a Red Bull egy esetleges jövőbeni motorpartnere.
A bikásokkal évek óta szóba hozott Auditól a jelek szerint azonban nem kell tartania a Hondának,
az ingolstadtiak ugyanis kategorikusan cáfolták, hogy a Forma-1-be készülnének.
A gyártót már 2015-ben is összehozták a Red Bull-lal, a várt beszállás azonban elmaradt, és könnyen lehet, hogy 2025-ben is el fog, az Audi szóvivője ugyanis a német RTL kérdésére elmondta, hogy már több mint 10 éve rendszeresen tagadja az F1-es részvétellel kapcsolatos pletykákat, a gyártó motorsport-stratégiája pedig „a következő tíz évre már le van fektetve, és a Forma-1 nem képezi a részét."
Ezzel együtt nem lehet kizárni, hogy az Audi tagadása annak szól, hogy – miként korábban Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója elmondta az F1-es részvétel lehetőségét fontolgató gyártók kapcsán – nem akarják nyilvánosságra hozni a jövőbeli szándékaikat. Domenicali a Lamborghini korábbi vezérigazgatójaként remek kapcsolatokat ápol az Audival, így nem lenne meglepő, ha az általa emlegetett komoly érdeklődők között az Audi is szerepelne, de egy másik esélyes lehet a szintén a Volkswagen-csoporthoz tartozó Porsche is.