Vágólapra másolva!
A mai nappal megkezdődött a 2021-es Forma-1-es autóbemutatók sora. Elsőként a McLaren leplezte le idei modelljét, az MCL35M-et, amellyel 2014 óta először ismét Mercedes-motorral fog harcba szállni a minél jobb helyezésekért.

Tavaly a konstruktőri pontverseny harmadik helyén végzett az egykor az élmezőnyben csatázó, futamot legutóbb 2012-ben nyerő McLaren, amely azt várja az idei autójától, hogy segítségével tovább erősítse helyét a középmezőny elején, és ismét elcsípje a konstruktőri harmadik helyet. Az idei szezont a Lando Norris-Daniel Ricciardo kettőssel kezdő wokingiak online mutatták be a 2021-es kocsit, a bemutatót az alábbi ablakban nézheti vissza.

Noha a szabályok az idei szezonra nagyrészt változatlanok maradtak, a gyártásért felelős Piers Thynne elmondta, hogy

a Renault-ról Mercedes-motorra váltás miatt esetükben az új alkatrészek száma megegyezik a tavalyi, MCL35-ös autónál látottakkal, azaz tulajdonképpen egy teljesen új kocsit építettek.

A legnagyobb erőfeszítést a motor integrálása jelentette, amin hónapok óta dolgoznak a Mercedes mérnökeivel, és amire mindkét fejlesztési zsetonjukat el is használták. Az erőforrás elhelyezésével változtatniuk kellett a kasztnin, a váltóházon, a hűtésen és az elektronikán is, de természetesen nem csak ezeken módosítottak.

Forma-1, McLaren MCL35
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris, Daniel Ricciardo, McLaren MCL35M
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing sisak
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing sisak
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing sisak
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing sisak
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris
Forma-1, McLaren, bemutató, Daniel Ricciardo
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris
Forma-1, McLaren, bemutató, Daniel Ricciardo
Forma-1, McLaren, bemutató, Daniel Ricciardo
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris

Az új aerodinamikai szabályok jelentős változtatásokat követeltek meg a padlólemezen és az autó hátulján, az FIA célja ugyanis a leszorítóerő csökkentése az idei szezonra. A McLarennek az ehhez való alkalmazkodás közben James Key technikai igazgató szerint kiemelt célja volt, hogy még tovább javítson a lassú kanyarokban a kocsi stabilitásán.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!