Tavaly a konstruktőri pontverseny harmadik helyén végzett az egykor az élmezőnyben csatázó, futamot legutóbb 2012-ben nyerő McLaren, amely azt várja az idei autójától, hogy segítségével tovább erősítse helyét a középmezőny elején, és ismét elcsípje a konstruktőri harmadik helyet. Az idei szezont a Lando Norris-Daniel Ricciardo kettőssel kezdő wokingiak online mutatták be a 2021-es kocsit, a bemutatót az alábbi ablakban nézheti vissza.
Noha a szabályok az idei szezonra nagyrészt változatlanok maradtak, a gyártásért felelős Piers Thynne elmondta, hogy
a Renault-ról Mercedes-motorra váltás miatt esetükben az új alkatrészek száma megegyezik a tavalyi, MCL35-ös autónál látottakkal, azaz tulajdonképpen egy teljesen új kocsit építettek.
A legnagyobb erőfeszítést a motor integrálása jelentette, amin hónapok óta dolgoznak a Mercedes mérnökeivel, és amire mindkét fejlesztési zsetonjukat el is használták. Az erőforrás elhelyezésével változtatniuk kellett a kasztnin, a váltóházon, a hűtésen és az elektronikán is, de természetesen nem csak ezeken módosítottak.
Az új aerodinamikai szabályok jelentős változtatásokat követeltek meg a padlólemezen és az autó hátulján, az FIA célja ugyanis a leszorítóerő csökkentése az idei szezonra. A McLarennek az ehhez való alkalmazkodás közben James Key technikai igazgató szerint kiemelt célja volt, hogy még tovább javítson a lassú kanyarokban a kocsi stabilitásán.