Továbbra sem tudja beindítani a Haas az idei F1-es autóját, mert a Ferrari mérnökei a koronavírus miatti utazási korlátozások következtében nem jutnak el az Egyesült Királyságba. A probléma nem újkeletű, de úgy tűnik, nem is lesz rá megoldás, így az amerikai istálló autójának szíve csak Bahreinben, az első teszt helyszínén kel majd életre.
Ez normális esetben igen nagy kockázat, hiszen, ha komolyabb probléma merül fel, akkor arra a gyáraktól távol, rövid idő alatt kell megoldást találni, ami szélsőséges helyzetben akár azt is jelentheti, hogy az istálló pályaidőt veszít a háromnapos teszten. Günther Steiner csapatfőnök viszont ezúttal nem tart ettől.
Gondot okoz, hogy a Ferrari munkatársai eljöjjenek Banburybe és beindítsák a motorokat, mert karanténba kellene vonulniuk
– nyilatkozta Steiner az F1 hivatalos weboldalának. – Ez nem fér bele az időbe, ezért úgy döntöttünk, hogy Bahreinben fogjuk beindítani. A csapat összerakja az autót az Egyesült Királyságban és Bahreinben indítjuk majd be a teszt előtt” – erősítette meg.
Az olasz szakember egyetértett azzal, hogy késő az első indítást közvetlenül a teszt előtti időszakra halasztani, „de most előnyös nekünk, hogy sok alkatrészt áthozunk [tavalyról], ezért ez nem olyan drámai helyzet, mint az összes többi évben lenne.”
Steiner arra utalt, hogy idén a költségcsökkentés jegyében minimális, de az autó teljesítményét mégis befolyásoló szabályváltozásokat vezetnek be, a Haas természetesen kénytelen alkalmazkodni ezekhez, de sajtóhírek szerint a csapat a két fejlesztési zsetonját sem használja fel.
„A motor kapcsán is sok alkatrészt áthozunk, a sebességváltót is, valamint a kábelkötegeket is. Ha nem ez lenne a helyzet, akkor nagyon nagy kockázat lenne ezt Bahreinben elvégezni, a mostani felállással viszont kezelhető a rizikó” – árulta el.
A Ferrari mérnökeivel ellentétben Mick Schumacher elutazott a Haas-csapathoz az Egyesült Királyságba, ezért a csapat tájékoztatása szerint kihagyta az akadémistáknak szervezett edzőtábort is.