Daniel Ricciardo érkezése révén ismét van futamgyőztes pilótája a McLarennek, ami tavaly némi szerencsével újra a győzelem kapujába ért, de egyelőre be kell érniük dobogós helyekkel. A helyzeten a Mercedes-motor és Ricciardo tapasztalata is segíthet, de az ausztrál versenyző úgy érzi, a nála tíz évvel fiatalabb csapattársa, Lando Norris bizonyos szempontból előnyben van.
„Bizonyosan én vagyok a tapasztaltabb, ez már a 11. szezonom, de a McLaren kapcsán Lando a rutinosabb, úgyhogy biztosan tanulhatok tőle, különösen a csapaton belül, hogy beilleszkedjek a McLaren-családba” – mondta Ricciardo a McLaren sajtóbeszélgetésén, amelyen a GPhírek is jelen volt.
„Amikor az embernek új csapattársa van, nagy lehetőséget kap, hogy tanuljon valami újat, legyen szó munkamódszerekről, vezetéstechnikáról vagy mindkettőről.
Ha van valami, amit elleshetek Landótól és felhasználhatom, akkor igyekszem a lehető legtöbbet megtanulni”
– ígérte, de lényegében ugyanezt elmondta Norris is, aki arra számít, hogy már az első pár tesztkör alapján hasznos dolgokat figyelhet meg új csapattársa módszereiben.
Ricciardo számára egyelőre minden az ismerkedésről szól: az üléspróbáján sokat dolgoztak széles csípője és erős csontozata miatt, viccelve megjegyezte, azt kérte a munkatársaitól, hogy inkább legyen lassabb az autó, csak ülhessen benne rendesen, a lemaradást majd behozza a pályán. Az ilyen gesztusok is kellenek ahhoz, hogy otthon érezze magát új csapatában.
Beilleszkedni, hogy az ember a csapat részének érezze magát. Integrálódni, nem csupán a vezetés terén, hanem a mérnöki és stratégiai területeken is
– felelte, amikor azt kérdezték tőle, mi a legnehezebb a csapatváltásban. – Ez sokkal erősebbé tesz valakit annál, mintha csak versenyző lenne. Beülni minden terembe és jelen lenni, talán ez a legfontosabb dolog és elkezdeni az egyik legnehezebb.”
Érzi ennek jelentőségét csapatfőnöke, Andreas Seidl is, aki elmondta, Ricciardót a mérnöki terület mellett a marketing- és kommunikációs feladatokba is be kell vonniuk, ennek egy részét a koronavírus miatt online kell megoldani, de természetesen akadnak teendők, amiket csak személyesen lehet elintézni.
„Az a célunk, hogy amikor megérkezünk Bahreinbe az első versenyre, ne úgy érezzük, hogy az első versenyre készül velünk. Ez a cél, és ennek érdekében kidolgoztunk egy világos tervet nyilvánvalóan a technikai és operatív szempontokra figyelve, hogy felkészítsük az első bahreini versenyre – mondta a német szakember.”
„Egyelőre nagyon elégedett vagyok, sok online találkozónk volt, hogy megismertessük a munkamódszereinkkel, az autóval és a rendszereinkkel, eljött a helyszínre, szimulátorozott, üléspróbán járt a mérnökökkel és szerelőkkel. Szerintem jól felkészültünk, most már csak idő kérdése, hogy visszatérjünk a pályára és visszajelzéseket kapjunk, miután az autót is kipróbálta. Egyelőre a körülmények ismeretében nagyon elégedett vagyok az előkészületekkel.”
Még nem a nyers tempó a fontos a szimulátorban, hanem az, hogy megszokja a csapatot, a folyamatainkat, a rendszereinket, a kormánykereket és az üléspozícióját.”
A folyamatot segíti, hogy Ricciardo már rutinosan és lelkesen érkezett a McLarenhez, bevallottan tetszik neki az irány, amerre a wokingi csapat tart, méltatta az istállót vezető triumvirátus tagjait is.
„Úgy gondolom, a McLarennél az elmúlt néhány év során jó lépéseket tettek, hogy helyzetbe hozzák a csapatot. Különösen a 2022-ben esedékes szabályváltozásokhoz. Az F1 következő korszakában benne van, hogy kissé felkavarodjanak a dolgok,
nagyon izgatottá tesz minden, amit eddig láttam."
„Tényleg hiszek az itteni emberekben: kedvelem Zak [Brownt], szerintem Andreas hatalmas érték a csapatnak, bár lehet, hogy Zak most nyakon csap, mert többet kell majd fizetnie neki! Andreas segít azzal, hogy a hajót a helyes irányba tereli. James Key-jel volt már alkalmam együtt dolgozni 2013-ban a Toro Rossónál, de az eléggé rövid életű volt, mert nyáron már készültem a Red Bullhoz, úgyhogy várom már, hogy újra együtt dolgozzunk. Tavaly év végén befektetéshez is jutottak, gyarapodnak, megteszik, amit kell, hogy ismét igazi bajnokesélyesek legyenek, úgyhogy csináljuk!”
Tavaly Ricciardo még a Renault színeiben és a McLaren két pilótája is felállhatott a dobogóra, de ezt a közvetlen ellenfeleik is elmondhatták magukról. Seidl és Brown egyértelműen az éllovas Mercedest tekinti mércének, Ricciardo hozzájuk hasonlóan nagy csatára számít a közvetlen ellenfeleikkel szemben.
„Tavaly a mezőny tagjainak nagy része rivalizált egymással. Tudom, nem mindegyik, de több olyan csapat volt, ami dobogóra jutott, mint olyan, ami nem érte ezt el. A küzdelem sokkal feszültebb lett, nyilvánvalóan a Mercedes van a célkeresztben, a többiek próbálnak felzárkózni, legyen szó a Ferrariról vagy másik csapatról, szoros lesz a csata – mondta. –
Ha nem is mindegyiknek, de a legtöbb csapatnak van esélye a dobogóra. Remélhetőleg a motivációm és a tapasztalatom révén jól jövünk ki belőle!”
„Mindenképpen az a célom, hogy újra dobogóra álljak, először a McLarennel. A csapat tavalyi eredményei láttán az járt a fejemben, hogy oké, ezt idén is össze tudjuk hozni, ha beletesszük a munkát, biztosan jó lehetőségünk nyílik. Carlos [Sainz] és Fernando [Alonso] nagyon jó ellenfél: a Renault-csapatot jól ismerem, és azt is, hogy versenyképes autójuk lesz, Carlos pedig a Ferrarihoz ment. Várom a küzdelmeket és a versengést. Nagyon izgatott vagyok, hogy Fernando visszatér a Forma-1-be.”