Vágólapra másolva!
Az idei McLaren MCL35M bemutatója alkalmából az autó mellett a wokingiak új pilótája, Daniel Ricciardo is bemutatkozott. Nem titkolta, hogy hisz a McLaren visszatérésében, de egyelőre a beilleszkedéssel van elfoglalva.

Daniel Ricciardo érkezése révén ismét van futamgyőztes pilótája a McLarennek, ami tavaly némi szerencsével újra a győzelem kapujába ért, de egyelőre be kell érniük dobogós helyekkel. A helyzeten a Mercedes-motor és Ricciardo tapasztalata is segíthet, de az ausztrál versenyző úgy érzi, a nála tíz évvel fiatalabb csapattársa, Lando Norris bizonyos szempontból előnyben van.

Forma-1, McLaren MCL35
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris, Daniel Ricciardo, McLaren MCL35M
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing sisak
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing sisak
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing sisak
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing sisak
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris
Forma-1, McLaren, bemutató, Daniel Ricciardo
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris
Forma-1, McLaren, bemutató, Daniel Ricciardo
Forma-1, McLaren, bemutató, Daniel Ricciardo
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris

„Bizonyosan én vagyok a tapasztaltabb, ez már a 11. szezonom, de a McLaren kapcsán Lando a rutinosabb, úgyhogy biztosan tanulhatok tőle, különösen a csapaton belül, hogy beilleszkedjek a McLaren-családba” – mondta Ricciardo a McLaren sajtóbeszélgetésén, amelyen a GPhírek is jelen volt.

„Amikor az embernek új csapattársa van, nagy lehetőséget kap, hogy tanuljon valami újat, legyen szó munkamódszerekről, vezetéstechnikáról vagy mindkettőről.

– ígérte, de lényegében ugyanezt elmondta Norris is, aki arra számít, hogy már az első pár tesztkör alapján hasznos dolgokat figyelhet meg új csapattársa módszereiben.

Ricciardo számára egyelőre minden az ismerkedésről szól: az üléspróbáján sokat dolgoztak széles csípője és erős csontozata miatt, viccelve megjegyezte, azt kérte a munkatársaitól, hogy inkább legyen lassabb az autó, csak ülhessen benne rendesen, a lemaradást majd behozza a pályán. Az ilyen gesztusok is kellenek ahhoz, hogy otthon érezze magát új csapatában.

– felelte, amikor azt kérdezték tőle, mi a legnehezebb a csapatváltásban. – Ez sokkal erősebbé tesz valakit annál, mintha csak versenyző lenne. Beülni minden terembe és jelen lenni, talán ez a legfontosabb dolog és elkezdeni az egyik legnehezebb.”

Forma-1, McLaren MCL35
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, render, MCL35M
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris, Daniel Ricciardo, McLaren MCL35M
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing sisak
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing sisak
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing sisak
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing sisak
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris
Forma-1, McLaren, bemutató, Daniel Ricciardo
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris
Forma-1, McLaren, bemutató, Daniel Ricciardo
Forma-1, McLaren, bemutató, Daniel Ricciardo
Forma-1, McLaren, bemutató, Lando Norris

Érzi ennek jelentőségét csapatfőnöke, Andreas Seidl is, aki elmondta, Ricciardót a mérnöki terület mellett a marketing- és kommunikációs feladatokba is be kell vonniuk, ennek egy részét a koronavírus miatt online kell megoldani, de természetesen akadnak teendők, amiket csak személyesen lehet elintézni.

„Az a célunk, hogy amikor megérkezünk Bahreinbe az első versenyre, ne úgy érezzük, hogy az első versenyre készül velünk. Ez a cél, és ennek érdekében kidolgoztunk egy világos tervet nyilvánvalóan a technikai és operatív szempontokra figyelve, hogy felkészítsük az első bahreini versenyre – mondta a német szakember.”

„Egyelőre nagyon elégedett vagyok, sok online találkozónk volt, hogy megismertessük a munkamódszereinkkel, az autóval és a rendszereinkkel, eljött a helyszínre, szimulátorozott, üléspróbán járt a mérnökökkel és szerelőkkel. Szerintem jól felkészültünk, most már csak idő kérdése, hogy visszatérjünk a pályára és visszajelzéseket kapjunk, miután az autót is kipróbálta. Egyelőre a körülmények ismeretében nagyon elégedett vagyok az előkészületekkel.”

A folyamatot segíti, hogy Ricciardo már rutinosan és lelkesen érkezett a McLarenhez, bevallottan tetszik neki az irány, amerre a wokingi csapat tart, méltatta az istállót vezető triumvirátus tagjait is.

„Úgy gondolom, a McLarennél az elmúlt néhány év során jó lépéseket tettek, hogy helyzetbe hozzák a csapatot. Különösen a 2022-ben esedékes szabályváltozásokhoz. Az F1 következő korszakában benne van, hogy kissé felkavarodjanak a dolgok,

„Tényleg hiszek az itteni emberekben: kedvelem Zak [Brownt], szerintem Andreas hatalmas érték a csapatnak, bár lehet, hogy Zak most nyakon csap, mert többet kell majd fizetnie neki! Andreas segít azzal, hogy a hajót a helyes irányba tereli. James Key-jel volt már alkalmam együtt dolgozni 2013-ban a Toro Rossónál, de az eléggé rövid életű volt, mert nyáron már készültem a Red Bullhoz, úgyhogy várom már, hogy újra együtt dolgozzunk. Tavaly év végén befektetéshez is jutottak, gyarapodnak, megteszik, amit kell, hogy ismét igazi bajnokesélyesek legyenek, úgyhogy csináljuk!”

A dobogó a cél, egyelőre

Tavaly Ricciardo még a Renault színeiben és a McLaren két pilótája is felállhatott a dobogóra, de ezt a közvetlen ellenfeleik is elmondhatták magukról. Seidl és Brown egyértelműen az éllovas Mercedest tekinti mércének, Ricciardo hozzájuk hasonlóan nagy csatára számít a közvetlen ellenfeleikkel szemben.

James Key és Daniel Ricciardo 2013-ban Forrás: Getty Images/2013 Getty Images/Peter Fox

„Tavaly a mezőny tagjainak nagy része rivalizált egymással. Tudom, nem mindegyik, de több olyan csapat volt, ami dobogóra jutott, mint olyan, ami nem érte ezt el. A küzdelem sokkal feszültebb lett, nyilvánvalóan a Mercedes van a célkeresztben, a többiek próbálnak felzárkózni, legyen szó a Ferrariról vagy másik csapatról, szoros lesz a csata – mondta. –

„Mindenképpen az a célom, hogy újra dobogóra álljak, először a McLarennel. A csapat tavalyi eredményei láttán az járt a fejemben, hogy oké, ezt idén is össze tudjuk hozni, ha beletesszük a munkát, biztosan jó lehetőségünk nyílik. Carlos [Sainz] és Fernando [Alonso] nagyon jó ellenfél: a Renault-csapatot jól ismerem, és azt is, hogy versenyképes autójuk lesz, Carlos pedig a Ferrarihoz ment. Várom a küzdelmeket és a versengést. Nagyon izgatott vagyok, hogy Fernando visszatér a Forma-1-be.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!