Futama mellett saját Forma-1-es csapata is lehet Monacónak 2022-től
![Forma-1, Monacói Nagydíj, rajt](https://cdn.origo.hu/2023/12/t__TOkGRUX3vPCGXwxhmtAPdfFOhauAU_2gaGFvx2Ig/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2IyNGFjMjEwNTgzNzQ2MzA5NzQ5MGU2NzdiOWM0ZGZm.webp)
Legutóbb 2016-ban csatlakozott új istálló a Forma-1 mezőnyéhez a Haas személyében, jövőre azonban lehet, hogy ismét új csapatot köszönthetünk. A 2022-es jelentkezését véglegesíteni igyekvő, F1-es terveit már 2019-ben nyilvánosságra hozó gárda Monaco F1 Racing Team néven érkezne.
A spanyol hátterű istálló beszállásáról 2019-ben érkeztek az első hírek, amikor Salvatore Gandolfo, a pilóták menedzselésével foglalkozó Monaco Increase Management alapítója bejelentette, hogy 2021-től részt akar venni a világbajnokságban. Gandolfo a nemrég elhunyt Adrian Camposszal társulva, az F3-ban és F2-ben versenyző Campos Racing infrastruktúráját használva képzelte el a belépést a legnagyobbak közé.
Azóta annyi változás történt, hogy a 2021-es technikai reformokat eltolták 2022-re, valamint a már az idei évtől életbe lépett költségplafont lejjebb vitték az eredetileg tervezettnél,
illetve a legfontosabb, hogy az F1 2019-ben 200 millió dolláros befizetendő összeget határozott meg az új érkezőknek
. Mondani sem kell, ez nagyban megnezehíti az érdeklődők dolgát, az ázsiai Panthera például jelezte, hogy elkezdte fontolgatni a meglévő csapatba történő befektetés lehetőségét saját istálló indítása helyett.
Stefano Domenicali, az F1 új elnök-vezérigazgatója azonban nemrég kijelentette, hogy „bizonyos körülmények között" elengedhetik ezt az összeget, amit tulajdonképpen a meglévő csapatok kártalanítására kellene fizetnie az érkezőknek, eddig ugyanis csak a legjobb tíz csapat részesült az F1 bevételeiből, az új Concorde-szerződés értelmében azonban mostantól mindenki kap valamennyi pénzt, egy új érkező miatt pedig többfelé kell osztani a bevételeket.
Közleményében Gandolfo erre is kitért, hangsúlyozva, hogy mennyire örül ennek a fejleménynek. „A jelenlegi Monaco F1 Racint Team projekt az első volt, amelyik megvitatta a beszállás lehetőségét az F1 vezetésével még 2019-ben, és felállított egy megfelelő struktúrát, felismerve az új, eredetileg 2021-ben érkező technikai szabályokban rejlő potenciált.
Úgy gondoljuk, hogy az F1 elnök-vezérigazgatójának legutóbbi kijelentései, amelyekkel azt sugallta, hogy elengedheti az új csapatok 200 milliós belépődíját, lépést jelent a helyes irányba.
Érékeljük Stefano és az FIA nyitott hozzáállását és készek vagyunk megtenni a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy véglegesítsük a jelentkezésünket."
A Racefans értesülési szerint a Monacói Nagydíjat szervező Automobile Club de Monaco is áldását adta az istálló nevére.Amennyiben az új csapat beadja a jelentkezését a 2022-es szezonra és az F1 el is fogadja azt, a 2014-es Japán Nagydíj óta először fordulna elő, hogy legalább 22 autó sorakozik fel a rajtrácsra.