Haas F1's Danish driver Kevin Magnussen steers his car during the first practice session for the Formula One Hungarian Grand Prix at the Hungaroring circuit in Mogyorod near Budapest, Hungary, on July 17, 2020. (Photo by Joe Klamar / various sources / AFP)
Vágólapra másolva!
Bosszankodik a Ferrari-motor gyengélkedése miatt a Haas-csapat tulajdonosa, de Gene Haas nem csupán az olasz gyártót tartja felelősnek azért, mert egyoldalú küzdelem lett a Forma-1.
Zsinórban nyolcadik összetett győzelmét szerezheti a Mercedes az F1-es konstruktőri világbajnokságban, miközben az ellenfelek az elmúlt évek során képtelenek voltak érdemi ellenállást kifejteni. Tavaly még nehezebb lett a helyzet, mert a 2019-es Ferrari-motor körüli visszásságok miatt visszaesett az olasz erőforrás teljesítménye.
Ez a gyári istálló mellett az ügyfeleket is kellemetlenül érintette. Az Alfa Romeo Racing csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elmondta, javulást vár a Ferraritól a lóerő terén és Gene Haas, a Haas-csapat tulajdonosa is a beszállító számlájára írta, hogy az istállója nem tudott labdába rúgni az előző két szezon során.
Haas szerint 2019-ig a lóerők és a versenyképesség terén is jól szerepeltek, de aztán először a gyári csapathoz képest, majd az ellenfelekkel szemben is alulmaradtak
a nekik kiadott erőforrások miatt. Az amerikai üzletember elsősorban a fogyasztásra vezette vissza a problémát, elmondása alapján sokszor kellett a pilótáinak „vitorlázniuk”, spórolva a benzinnel.
„Aztán 2020-ban visszaesett a Ferrari teljesítménye, ez elég nyilvánvaló volt, mert az összes Ferrari-motoros autó lemaradt a Mercedeshez, a Hondához és a Renault-hoz képest – nyilatkozta a Racer.com-nak. – A mi kis csónakunk a Ferrari hajójához van kötve, úgyhogy, amikor ők lassúak, mi még lassabbak leszünk. Ezzel nem hiszem, hogy sokat lehet tenni.”
Nincs befolyásunk azokra az alkatrészekre, amelyeket a Ferraritól veszünk át. Hiszünk abban, hogy a Ferrari megoldja a problémákat, és nem csak a Ferrarinak van gondja,
a Hondának és a Renault-nak is. Mindenki lemaradásban van a Mercedes motorjához képest. Létrehoztak egy hihetetlenül nagyteljesítményű, nagyon üzemanyag-takarékos és tartós motort, amihez egyik csapat sem tudott felzárkózni.”
„Számomra ez megölte a Forma-1 lényegét. A nagy teljesítmény révén a Mercedes képes uralni az egész játszmát, de ki akar olyan versenyt nézni, ahol lehet tudni előre, hogy ki nyeri meg az összes rohadt futamot? Az egyszerűen unalmas” – mérgelődött az amerikai csapattulajdonos.
A Haas idén csak minimális fejlesztéseket tervez a karosszéria terén, nem használták fel a rendelkezésre álló két fejlesztési zsetont sem, viszont a Ferrari-motor és az ehhez kapcsolódó alkatrészek terén érkeznek újítások a VF-21 nevű autóra, amelynek külső megjelenését 2021. március 4-én csütörtökön, 9 órakor mutatják be a csapat online felületein.