ISTANBUL, TURKEY - NOVEMBER 12: Lewis Hamilton of Mercedes and Great Britain during previews ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on November 12, 2020 in Istanbul, Turkey. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy véli, a kiadások további csökkentésének érdekében a pilóták fizetésének is bele kellene tartoznia a költségvetési korlátba. Az F1 Commission csütörtöki ülésén ez is téma volt.
Lewis Hamilton a héten szerződést hosszabbított a Mercedesszel, és sajtóhírek szerint a brit pilóta alapfizetése 30 millió dollár lesz, amit különböző bónuszok és reklámbevételek növelhetnek. Mindezt a Mercedes egyelőre megteheti, ugyanis a versenyzők bére nem tartozik bele az idén bemutatkozó költségvetési korlátba.
Ám sokaknál kiveri a biztosítékot, hogy abban az időszakban, amikor az egész Forma-1 a gazdasági fenntarthatóságot célozta meg, egy pilótára ennyit költhetnek. Közéjük tartozik Helmut Marko is, aki szerint a sportág nem engedheti meg magának a hétszeres világbajnok fizetését.
Hamilton egyszerűen túl drága az F1-nek. Emiatt kell a költségvetési korlátnak a pilóták fizetését is tartalmaznia”
– nyilatkozta a Red Bull tanácsadója RTL-nek. Az energiaitalosok más fronton már kiharcolták a kiadások csökkentését, hiszen az F1 Commission csütörtöki ülésén egyhangúlag megszavazták, hogy 2022-től betiltják a motorok fejlesztését.
Ugyanezen az eseményen a versenyzők bére is felmerült témaként. Sajtóhírek szerint a következő években a legjobban kereső egyéb csapattagok fizetésével egyetemben belekerül a jelenleg 145 millió dolláros, de 2023-ra 135 millió dollárra csökkenő költségvetési maximumba,
emellett abban is megegyezhetnek, hogy legfeljebb 30 millió dollárt lehet szétosztani a két pilóta között.
„2021-ben, a Forma-1 történetében először bemutatkozik a költségvetési maximum – olvasható az FIA közleményében. – Ennek kapcsán számos téma felvetődött az ülés során, amelyek az ellenőrzéssel és a kitűzött célok elérésével kapcsolatosak. Ennek részeként új munkacsoportot hoztunk létre – aminek a versenyzők is tagjai lesznek –, hogy megtárgyaljuk a pilóták és a felső vezetők szerződését.”
Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója első ránézésre meglepő állásponton van. Az amerikai üzletember ugyanis kijelentette, szerinte minden csapatfőnök támogatná, hogy a versenyzők bére része legyen a költségvetési korlátnak, ugyanakkor a legmagasabb fizetéssel rendelkező egyéb alkalmazottakról ez már nem mondható el. Utóbbit azzal indokolta, hogy a felső vezetés tagjai, valamint a tervezők között is akad olyan, akik a Forma-1 mellett más projekten is dolgoznak a cégen belül.