A Red Bull is nyilvánosságra hozta az első képeket a 2021-es F1-es autójáról, az RB16B-ről. Már az idei modell neve is utal arra, hogy a csapat 2005 óta íródó történetében ez az első autó, ami nem teljesen új fejlesztés, a szigorú szabályok miatt csupán a tavalyi konstruktőri világbajnokság 2. helyét elérő RB16-os módosításáról van szó.
Ezek egy részét a technikai szabályok átírása kényszerítette ki, de a csapat is talált fejleszthető területeket, hiszen a várakozásokkal ellentétben tavaly a Red Bull nem tudott a Mercedes kihívója lenni, Max Verstappen bár remekül vezetett, mindössze két futamot nyert meg, ráadásul az ellenfélnek mindkét esetben problémája akadt.
A holland tehetség újabb próbálkozását a Honda jelentősen átalakított erőforrása segíti, az idei a japán gyártó utolsó nagy hajrája, mielőtt elhagyja a Forma-1-et és más mobilitási megoldások fejlesztésére kezd koncentrálni, bár a Red Bull nemrég bejelentette, hogy saját üzemük révén folytatják a technológia használatát.
Verstappen tavaly lemaradt arról, hogy minden idők legfiatalabb világbajnoka legyen, de még mindig csak 23 esztendős és már a hetedik szezonjára készül a Forma-1-ben. Eddig minden csapattársát legyőzte, idén a rutinos Sergio Pérez oldalán bizonyíthatja újra a tehetségét. A mexikói versenyző 2007 óta az első igazolás, aki korábban nem volt a márka saját juniorprogramjának növendéke.
Péreztől azt várják a Red Bullnál, hogy a tempója közelebb lesz Verstappenéhez mint a leváltott Alexander Alboné, így az ellenfelek, elsősorban a Mercedes pilótái nem tudják majd olyan könnyen kijátszani a holland versenyzőt a boksztaktika terén. Ez fontos összetevő lehet, azonban egyértelmű, hogy gyorsabb és megbízhatóbb autóra is szükség lesz.
A gyorsaság viszonylagos, hiszen a szabálymódosítások miatt az RB16B a szezon elején lassabb lesz az elődjénél, az Alpha Tauri becslése szerint az autók teljesítménye fél évvel esik vissza elsősorban a padlólemez méretének csökkentése miatt. Az idei erősorrendet nagyban befolyásolhatja, hogy melyik csapat veszít kisebb teljesítményt, és ki, meddig fejleszti majd az idei autót a teljesen új, 2022-es modell kárára.
A kiadott képek alapján a legnagyobb változás a szponzori kört érinti, az önálló csapat indításával párhuzamosan eltűnt a Red Bullról az Aston Martin logója, Pérez érkezésének köszönhetően pedig egy sor mexikói támogató is érkezett a csapathoz. A Red Bull hagyományosan keveset mutat meg az új modellről a stúdiófotókon, ezúttal a padlólemez visszavágása a leginkább feltűnő (ezt a szabályok diktálják), valamint az egypilléres hátsó szárny, de ezzel már tavaly is kísérleteztek.
A csapat szerdán filmforgatás keretén belül járatja be az új autót Silverstone-ban, ez lesz az első alkalom, amikor Pérez az aktuális autót is vezetheti, de a Red Bull egy korábbi modell segítségével további gyakorlási lehetőséget is biztosít majd a mexikói pilótának.