Az elmúlt két évben a Red Bull többek között azért volt hátrányban a Mercedeshez és 2019-ben a Ferrarihoz képest, mert Max Verstappen csapattársai egyáltalán nem tudtak felnőni a holland pilóta teljesítményéhez. Pierre Gasly, majd Alexander Albon is folyamatosan szenvedett, és bár azt lehetett tudni, hogy az RB15-ös és az RB16-os is igencsak nehezen vezethető, kívülről nézve nem könnyű elképzelni, hogy mi az, ami két egymást követő versenyzőnek is nehézséget okozott, miközben Verstappen rendre ott volt az élmezőnyben.
Ebbe nyújt némi betekintést Sergio Pérez, aki részt vett a Red Bull silverstone-i bejáratásán, és kipróbálhatta a 2021-es szezonra épített RB16B-t. A mexikói pilóta korábban a 2019-es autót vezethette, így volt némi összehasonlítási alapja, és ennek tudatában vélekedett úgy, hogy az idei kocsiban nagy lehetőségek vannak. Ezzel együtt rájött, hogy mi okozhatott nehézséget elődeinek.
Az egyik dolog, ami a szimulátorban, majd az autóban is feltűnt, hogy mennyire nagy a tapadás a kocsi elején
– nyilatkozta a spanyol nyelvű média képviselőinek. – Rögtön megértettem, hogy miért nem képes minden pilóta optimális teljesítményt nyújtani. Nem könnyű kihozni belőle a maximumot, de ha az ember rátalál a megfelelő tartományra, akkor elég gyors lehet vele. Ez olyan autó, amely sajátos vezetési stílust igényel, ugyanakkor szuper kocsiról van szó.”
Verstappenék hatalmas fölénnyel nyertek esport-futamot
Max Verstappen közel fél másodperces előnnyel megszerezte a pole pozíciót, majd egy profi szimulátorversenyzővel, Enzo Bonitóval közösen megnyerte az iRacing 12 órás futamát, amit a bathursti pályán rendeztek. A páros végig vezetett, és miután legfőbb riválisaik kiestek, a mezőny minden tagjának adtak legalább egy kört.A 31 esztendős versenyző azt is elárulta, hogy egyeztetett Albonnal, aki idén a csapat teszt- és tartalékpilótájaként tevékenykedik. „Ő vezette az előző autót, versenyzőként pedig gyorsan megértettem, miről beszél, amint beültem a kocsiba. Ez a Red Bull egyik legnagyobb erőssége, ugyanakkor meg is nehezíti az ember dolgát.”
Ami a rövid- és középtávú jövőt illeti, Pérez arra számít, hogy öt futamon belül teljes mértékben felveszi a ritmust, teljesítményével pedig rá fog szolgálni arra, hogy az energiaitalosok meghosszabbítsák az év végén lejáró szerződését.
A mexikói versenyző leszögezte, éveken át a Red Bull tagja szeretne lenni és bajnokságokat akar nyerni, ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy Verstappen csapattársaként nem lesz könnyű dolga.
„Amikor a dolgok nem alakulnak jól, az emberre hatalmas nyomás nehezedik – magyarázta. – Azonban ha van tapasztalata, és már korábban is keresztülment hasonlón, akkor képes a megfelelő dolgokra koncentrálni. Úgy gondolom, a pályafutásom nagyon jó szakaszában jött ez a lehetőség, és be fog válni.”
Pérez annak az Albonnak a helyére érkezett a Red Bullhoz, aki tavaly év végén rendkívül csalódottan vette tudomásul, hogy az idei szezonban nem kap állandó versenyzői ülést. Ugyanakkor a bikások továbbra is számítanak rá, tesztpilótaként pedig az idei autóban is rendkívül fontos szerepet játszott.
Az RB16B egy kicsit az én téli projektem is, hiszen rengeteget dolgoztam a szimulátorban
– mondta az RB16B bejáratása után. – A tavalyi autónak megvoltak a maga nehézségei, az én feladatom pedig az volt, hogy ezeket kiküszöböljem, és lehetővé tegyem, hogy lendületesen kezdjük az évet. Jó volt látni, hogy ezt sikerült átültetni, és azzal is tisztában vagyok, hogy már azelőtt is nagyon sokat dolgoztunk az autón, mielőtt bárki is vezette volna. Mindez megmutatja, hogy a kemény munka kifizetődik.”
A thai versenyző ugyan most csak az RB15-öst vezette, de továbbra is kulcsfontosságú a szerepe az új autó fejlesztésében. A 24 éves pilóta ugyanis az állandó versenyzők, valamint a mérnökök észrevételeit is figyelembe veszi, amikor a gyárban ismét beül a szimulátorba.
Az új autó vezetése közben sokszor vissza kell menni az időben, és meg kell találni, hogy mely területeken kellett fejlődnünk tavalyhoz képest.
Az idei kocsi esetében ezt tettük, és úgy tűnik, minden a tervek szerint halad. Fogalmazzunk úgy, hogy [a bejáratás] arról szólt, hogy megértsük az autó személyiségét. A magam részéről az is fontos volt, hogy figyeljek a mérnökökre és a pilótákra, illetve az ő visszajelzéseikre, hogy aztán Milton Keynes-ben ezen a területen tudjak dolgozni.”