A középmezőnyben várható csata a Forma-1 idei szezonjának egyik érdekessége lehet, hiszen már tavaly is szoros volt a küzdelem a McLaren, a mai Aston Martin, a mai Alpine és a Ferrari között, ráadásul mind a négy csapatnál versenyzőcserék történtek és a McLaren visszatért a Mercedes motorjához.
A 2020-as szezont kisebb meglepetésre a McLaren zárta a konstruktőri világbajnokság 3. helyén, viszont az Aston Martin jogelődje, a Racing Point tűnt a leggyorsabb autónak. A legnagyobb fejlődést idén a Ferraritól lehet várni,
Maranellóban alaposan átdolgozták a bukdácsoló SF1000-est, az SF21 nevű autójuk motorja is új, ezért a silverstone-i istállónál is tartanak a Ferraritól.
„Szerintem vakmerőség lenne a részünkről, ha nem aggódnánk a mögöttünk lévők miatt, és csak előre tekintenénk – nyilatkozta Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke. – Jó munkát kell végeznünk. A középmezőnyben egyre nagyobb a versengés, kezd sokkal nehezebbé válni a dolgunk” – ismerte el.
A Ferrari tavaly története egyik leggyengébb szezonját produkálta, Szafnauer nem is számít arra, hogy a maranellói istálló „örökké”, de legalábbis idén a 6. helyezett marad, de nem csak tőlük, a többi ellenféltől is tart. „A McLaren tavaly legyőzött minket a 3. helyért zajló csatában. Nehéz dolgunk lesz ellenük. A Renault mögött ott áll egy autógyártó, velük sem lesz egyszerű, hiszen [Fernando] Alonso, egy kétszeres világbajnok is beszáll. Nagyon-nagyon nehéz lesz a középmezőny élére jutni.”
Az Aston Martin egyelőre az előző évi Mercedesekre feltűnően hasonlító autóval, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettellel és bővülő, megerősített költségvetésből gazdálkodó személyzettel készül a szezonra, a tulajdonos Lawrence Stroll szerint öt éven belül világbajnoki címért szeretnének küzdeni, Vettel azt remélte, hogy ez már hamarabb is összejöhet. Szafnauer egyelőre attól tart, hogy a jelenlegi ellenfeleikkel szemben is küzdelmes szezon vár rájuk, de ő is szeretne előrébb lépni.
„Nem lesz könnyű, de közben azokra is figyelni akarunk, akik előttünk zártak, és közelebb kerülnénk a Mercedeshez, valamint a Red Bullhoz. Nagy feladat vár ránk, de állunk a kihívás elébe, keményen fogunk dolgozni és a lehető legjobban fogunk szerepelni, hogy ezt elérhessük” – utalt arra, hogy az Aston Martin is élcsapattá váljon.