A Mercedes egyik ügyfélcsapatánál, az Aston Martinnál kezdi meg az idei szezont Sebastian Vettel, aki a Ferrarinál 2015 és 2020 között hiába próbálkozott azzal, hogy újabb világbajnoki címet szerezzen a 2014 óta verhetetlen Mercedes ellen. Vettel átigazolása annak fényében meglepő döntés volt, hogy napjainkban szinte csak gyári csapatok képesek nyerni a Forma-1-ben, de a 33 éves versenyző nem tart attól, hogy az Aston Martinnál másodosztályú helyre került.
„Szerintem ez régimódi félelem. A világ meghaladta ezt. A múltban ez talán igaz lehetett, és bizonyos esetekben ez még mindig jelen van, de más helyzetekben már régen [vége ennek] – mondta Vettel egy sajtóbeszélgetésen a RacingNews365.com-nak. –
Egy Mercedes-szintű cégben meg lehet bízni, hogy az ember nagyon sportszerű elbánásban részesül, és ha gyorsabb, akkor legyőzheti őket.”
„Úgy gondolom, vezérelvként ez a hozzáállás már nagyon elavult. Értem, hogy mire céloz, de nem aggódom. Szerintem, ha nagyon közel kerülünk a Mercedeshez, az már nagyon szép eredmény, úgyhogy ez lesz az utolsó, amitől tartani fogok.”
Vettel korábban a saját bőrén érezhette, hogy a Mercedes az ügyfélcsapatait is beveti a védekezésben, ha szükséges. A 2015-ös Belga Nagydíjon az akkor még a Lotus színeiben versenyző Romain Grosjean erőforrásának teljesítményét megnövelték, hogy a francia pilóta feltarthassa Vettelt, máskor viszont a speciális üzemmódokat nem aktiválták a csapatnál.
Ez vezetett ahhoz is, hogy a McLaren a 2014-es szezon végén megvált a Mercedes-motoroktól, és inkább a Honda gyári támogatásával próbált ismét sikeressé válni. Manapság már sokkal szigorúbbak az erőforrások működtetésére vonatkozó szabályok,
a belsőégésű motor üzemmódját nem is lehet már folyamatosan állítgatni, de az energia-visszanyerő rendszer terén még van mozgástér.
Vettel számára viszont ígéretes, hogy a Mercedes-csapatot egyharmad részben birtokló Daimler AG-nak az Aston Martin autógyárban is van részesedése, idén még abba is belementek, hogy a Mercedes-AMG sportautói mellett Aston Martinok is lehessenek biztonsági- és orvosi autók, ezért lehetséges, hogy a gyártó is érdekelt abban, hogy belső konkurenciája alakuljon ki.